Ahad, Mei 20, 2012

Cerpen : KISAH HATI...#32


SUDAH hampir sebulan semester baru bermula . Tugasan demi tugasan sudah sedia menanti untuk diselesaikan . Begitu juga beberapa ujian hanya menunggu tarikh untuk dilaksanakan . Dan dalam diam juga , sudah sebulan Arina bertukar menjadi seorang yang terlalu pemikir .

Selama hampir sebulan itu , pelbagai pendapat yang didengari , pelbagai tuduhan dan prasangka yang diterima . Ada yang mengatakan dia bodoh kerana keputusannya tetap sama . Dia cintakan Muzammir . Dia perlukan Muzammir . Dan hingga kini , Muzammir adalah segala-galanya. Muzammir adalah yang terindah padanya . Memang bukan jodohnya dengan Muzammir . Arina sedia menerima suratan itu . Namun kehilangan Muzammir selama-lamanya dari diari cintanya adalah suatu yang tidak mampu dia terima !

Kalau boleh , dia ingin satu dunia tahu bahawa dia tidak bersalah . Salahnya hanya dia terlalu menyintai lelaki itu . Salahnya hanya dia terlalu setia hinggakan memandang lelaki lain , perasaan bersalah sungguh menghantui dirinya . Gilakah aku ?

Arina membungkam memeluk lututnya . Perasaan sayunya yang ditahan-tahan ternyata sudah tidak terbendung lagi . Airmatanya mengalir tanpa dipinta , tanpa diundang . Ah , andai airmata senjata seorang wanita , mengapa Muzammir terus diam begini ? Mengapa Muzammir tidak memperdulikannya lagi ? Mengapa , Muzammir ? Seriuskah Muzammir apabila melafazkan kata-kata perpisahan ketika itu ?

Ah , terseksa sungguh jiwanya memendam perasaannya begini . Untuk merayu-rayu agar Muzammir kembali kepadanya , itu adalah sesuatu yang mustahil ! Tidak mungkin dia berbuat begitu tambahan pula kini , selain panggilan dan sms , tiada apa yang boleh dibuat lagi ! Muzammir hanya diam membisu dan terus membisu sedangkan Arina di kampus bagai nak gila tertanya-tanya mengapa dia diperlakukan begini ?


Disket yang mengandungi  diarinya dimasukkan ke Floppy A lalu dibuka failnya lantas dibaca isinya . Hati Arina kembali dipagut sayu. Meneliti setiap kenangan yang diabadikan di dalam diarinya ternyata amat menyeksa perasaannya yang sedia terdera oleh kelukaan yang sangat dalam!


Airmatanya menitis lagi . Semua itu ditulis sewaktu dia dalam bahagian 3 . Pada saat cintanya kepada Muzammir mula bersemi dengan rasmi tanpa sebarang penyamaran lagi . Dan sejak itu , tiada apa yang Arina sembunyikan dari pengetahuan Muzammir . Bahagia benar perasaannya ketika itu . Mengenangkan penerimaan Muzammir , penerimaan keluarganya , keluarga Muzammir … hubungan itu direstui ! Maka di mana silapnya ?

Bersabarlah Arina , semua ini dugaan Yang Maha Esa . Mungkin perpisahan ini hanya sementara , mungkin juga ia selama-lamanya . Tabahlah hati … jangan ditangiskan lagi semua ini kerana ada hikmah di sebalik segala yang terjadi ini !

Arina menyambung bacaannya lagi . Ah , dia benar-benar maklum bahawa mengimbas kenangan manis setelah luka terjadi adalah sesuatu yang perit ! Akan tetapi , dia perlu melakukannya demi untuk memastikan adakah Muzammir masih kuat di hatinya atau dia sudah mampu tersenyum menganggap semua hanya tinggal kenangan . Kenangan cinta Arina Zainal bersama Muzammir Amri Mohamad .

Dear..
To my dear..
Dear my dearest …. Ah ………!!!! – Not suitable ….
So … I start again …

Dear my dearest Comel …. ;)
I don't know how to start..
But knowing you is the most interesting part …
Comel … I don’t know what’s is so comel about you
May be your smile .. or may be it just you are already comel
I don’t know … still wondering … until now … I’m still thinking about that …
About the reason why am I keep wanna luvv u more than ever …
After almost 6 years ( I guess ) … then we met ….
Something burst inside..
I wanna get near you..
I wanna get close to you..
I wannabe with you..walk by your side..talk about love..
Talk about the future..
Having the most sweetest memories we can ever make..
Which is..just be with you.. every time..in any time..that I would..
Every time..in any time..that we would..
Oh..could it be so sweet?I don't know..

Once..I felt sorry to myself for being so naughty to you..
Once … it feel so wordless when I see your comel smile …
And once … it feel so wow when I know you more and more …
Because knowing you more is the most thing.. most thing, Sayang..
Thank you for loving me with the precious words..
You make me loving you more and more..
Thank you for loving me with the body language..
You make me feel strong again in facing the reality..
Thank you for remembering about me..about all the memories we had..about us..
You make me strongly believe that you are not really a short term memory person at all..ehehe!

Well …… well … well … after all these words …
May be I’d miss something ….
Or I just don’t wanna say it …
But...I just really wanna make you sure that I'm so much in love with you..
That I..really wanna know so much about you..more than anyone else..
So so sooo much..in anything..in everything..
That involving you..Zammir..Reen..US..

Ah , Arina tersenyum sendiri . Bagaimana aku sebegini keanakan sewaktu menulis buat Zammir? Mesti jika lelaki itu membacanya semula , ini semua hanya menjadi senda yang lucu buat dia ! Kenangan , pergilah engkau ! Cukup-cukuplah kau mendera perasaan ini ! Aku terseksa !



1 ulasan:

odahonebizz [Nak balas komen]berkata...

dh lama xbersambung bsmbg gak akhirnya...igtkan cik mendezz saja wt suspend