Isnin, April 23, 2012

Cerpen : KISAH HATI...#20

BAHAGIAN 19 | BAHAGIAN 21

Nanti kita pergi Genting sama-sama ok ? Reen pun tak pernah ke sana kan ? Best..Reen pun sukakan adventure..memang sesuaila kalau Zammir bawa ke sana ! “ cadang Muzammir girang. Arina cepat-cepat mengangguk setuju .

Bila ? Bila ? Nak pergi ! Nak pergi ! ” sambut Arina keanak-anakan . Muzammir tergelak kecil . Arina tersipu-sipu lantas memandang ke tempat lain . Alamak..terlepas laku pula !

Apa kes kau senyum sorang-sorang ni haa ? “ cuit Rafidah membuatkan lamunan Arina melayang pergi . Nazri turut memerhatikannya .

Jauh mengelamun tu . Nyaris nak tinggalkan Genting ye Rina ? ” usik Nazri pula . Aduh..macamana pula aku boleh berangan di depan mereka ? Malunya !

Kau dah penat sangat eh ? Jom lah kita balik bilik . Aku pun dah mengantuk . Boleh kan Nazri ? Sehari suntuk kami berjalan tadi , ” Rafidah yang memang lemah-lembut tutur bicaranya berkata sopan . Nazri menurut sahaja seraya menyelesaikan bil makanan mereka dan menghantar 2 gadis ini ke bilik .

Terima kasih , Nazri , ” ucap Rafidah diikuti Arina sebaik sahaja sampai di pintu apartment .

Sama – sama . Esok pagi saya datang bawa sarapan sekali . Lepas tu saya hantar awak berdua ke Puduraya ok ? ” balas Nazri mesra . Rafidah mengangguk sahaja . Dia menutup pintu sebaik sahaja Nazri beredar . Arina melabuhkan punggungnya di sofa ruang tamu .

Eh , tadi bukan main tak larat kau masa makan . Sampai ke Siam mengelamun . Ni boleh pula bermalas-malas di sofa . Kenapa tak mandi terus ? ” Rafidah memandangnya pelik .

Aku bukannya apa..kau tengoklah aku pakai apa ni … tu yang tak tahan lama-lama di luar tadi . Terpaksalah mengelamun sampai ke Siam sebab tak mahu kacau kau berjiwang dengan Nazri , ” usik Arina seraya tertawa terkekeh-kekeh . Lupa sebentar akan konfrontasi antara dia dengan Muzammir petang tadi . Rafidah menepuk bahunya geram .

Arina melangkah menuju ke balkoni . Dia menikmati keindahan malam . Langit-langit yang penuh dengan bintang-bintang yang bertebaran di langit mengundang damai di hatinya . Namun keindahan itu tidak lama . Fikirannya kembali pada peristiwa petang tadi. Sesungguhnya Arina masih berasa serabut dan bingung apabila teringatkan air muka Muzammir yang sangat tenang petang tadi. Dan baru dia perasan , pertemuan mereka petang tadi tidak seperti pertemuan mereka yang sebelum ini. Muzammir seperti tidak teruja mahu berjumpa dengannya . Dan Arina tidak pasti samada dia bodoh atau pun apa yang telah merasuki dirinya kerana dia seperti dapat menerima pengakuan Muzammir .

Peristiwa demi peristiwa yang janggal dan pelik ketika mereka bersama Muzammir sebelum ini muncul sedikit demi sedikit menerjah fikiran yang mula ligat berfikir . Dan Arina cuba menafikan . Cuba meyakinkan dirinya itu semua hanya illusi . Ia bukan sesuatu yang pasti . Dan walau perit macamana pun Arina rasakan kini , sudah 8 bulan mereka bersama .

Akhirnya Arina memutuskan , kata-kata Elise itu hanya dugaan … hanya menduga kepercayaan Arina kepada Muzammir.

‘ YA-ALLAH .. seperti selalu , tidak jemu aku berdoa. Kau kuatkanlah hatiku kepada Muzammir Amri , dan Kau kuatkanlah hatinya kepadaku ! Kuatkanlah jodoh kami berdua ! Satukanlah kami berdua YA-ALLAH ! Kau tabahkanlah diri kami menghadapi dugaan ketika berjauhan . Lindungilah kami dari bala bencana, YA-ALLAH ! Aminn Ya-Rabbal Alamin , ‘

bersambung..

4 ulasan:

OdahOne OdahOneBizz [Nak balas komen]berkata...

baru blk dr genting ni

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@OdahOne OdahOneBizz : Amboiiiuu..patutla lama xnmpk!
Hehe!

Eny Yusnizar [Nak balas komen]berkata...

awak ke yg tulis cerpen ni... ? baru baca dan nampak menarik juga.. hehe.

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@Eny Yusnizar : Yup..dah lama dh tulis..zaman study dulu..
baru2 ni je habiskan..hehe!