Sabtu, April 21, 2012

Wanita Akhir Zaman..

Ya Allah..
Aku ditakdirkan lahir sebagai wanita akhir zaman..
Saban hari mencuba..
Menjadi wanita solehah..
Namun aku sering kufur dengan nikmatMu..
Meski dalam gelap aku masih tercari-cari arahku..

Ya Allah..
Dalam kesenangan duniawi..
Aku sering terlupa pada keperitan Zinnirah..
Mempertahankan cintaMu yang satu..
Sedangkan aku begitu tegar..
Membiarkan cinta padaMu layu..

Ya Allah..
Dalam kesamaran dangkalnya iman..
Aku tidak pernah mengambil peduli..
Tentang bagaimana sejarah Asiah..
Yang telah membuktikan iman bukan penjara jiwa..

Ya Allah..
Dalam takdirMu..
Aku mencuba lagi untuk menjadi..
Teman pendamping persis Siti Khadijah..
Namun aku hanya seorang wanita akhir zaman..
Yang ada kalanya terlupa..

Ya Allah..
Teguhkanlah rasa cintaku padaMu..
Jadikanlah aku hambaMu yang tidak pernah melupakanMu..
Sentiasa berpegang pada sunnah RasulMu..
Menjadi anak yang berbakti kepada ayah dan ibu..
Dan juga seorang isteri yang taat kepada suami..
Semoga wanita akhir zaman ini sentiasa dekat denganMu..

sumber : sini


***

Zinnirah : seorang gadis tawanan perang dari Rome yang memeluk agama Islam dan pernah menjadi hamba kepada Umar Al-Khattab sebelum beliau memeluk agama Islam.

Asiah : isteri kepada Firaun

0 ulasan: