Selasa, Jun 26, 2012

Suami ke Isteri Yg Pekak??

Sepasang suami isteri yg hidup saling sayang menyayangi antara satu sama lain...Setelah 20tahun berumahtangga si suami merasakan ada yg tak kena pd isterinya...Apa yg dikatakan oleh si suami perlu diulang berkali2 barulah si isteri menjawab....

“Isteri aku ni dah mula pekak kot” kata suaminya di dalam hati.

Dalam diam-diam, si suami berjumpa doktor untuk menceritakan masalah yg dihadapinya. ..

Suami : Tuan doktor,saya rasa isteri saya dah mula pekak laa
Doktor : kalau begitu, bawalah dia ke sini untuk diperiksa
Suami : Tapi doktor, saya takut menyinggung perasaannya kalau saya kata dia pekak.
Doktor : Encik buat ujian ini di rumah dulu... cuba berdiri lebih kurang 5 meter dari dia dan bercakap ketika dia membelakangkan encik.
Supaya dia tak dapat membaca pergerakan mulut encik. Kalau tiada jawapan dari isteri, bgtau yang dia ada masalah pendengaran. Lepas tu bawa datang ke sini....

Dengan semangat berkobar-kobar, si suami pun balik untuk menge’test’ isterinya yang tercinta...Setibanya di rumah, si isteri sedang asyik memasak...Setelah berdiri lebih kurang 5 meter di belakang isteri, si suami pun bertanya manja “yang yang, masak apa hari ni yang?”.... senyap.. tiada jawapan...

Si suami merapatkan 1 meter kehadapan dan bertanya lagi “yang yang, masak apa hari ni yang?” masih senyap... tiada jawapan....

Si suami kehadapan lagi 1m dan bertanya “yang yang, masak apa hari ni yang?”.... pun tiada jawapan...

Si suami mula risau isterinya betul-betul dah pekak....ditanya lagi setelah menganjak 1m kehadapan “yang yang, masak apa hari ni yang?”......
Begitu lah seterusnya sehinggalah si suami berada betul-betul 1m di belakang isterinya... .
dia bertanya lagi “yang yang, masak apa hari ni yang?”..... masih tiada reaksi dari si isteri....

Si suami dengan lembut menyapa bahu isterinya dari belakang dan bertanya dgn nada memujuk “yang yang, dari tadi abg tanya masakan ayang.... ayang tak dengar ker?” .......
si isteri berpusing mengadap si suami dan menjawab lembut “ abg, dah 5 kali saya jawab saya masak mee goreng kesukaan abang”...

sumber : sini

4 ulasan:

Zurina Hj.Zainal [Nak balas komen]berkata...

suami rupanye yg pekak....hehehehe..

OdahOne OdahOneBizz [Nak balas komen]berkata...

hoho..sbnrnya suami yg pekak tp buat2 mcm isteri yg pekak? or dua2 yg pekak sebenarnya

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@Zurina Hj.Zainal : Hihihihi..kan???

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@OdahOne OdahOneBizz : Si suami laaaaa...
hahahaahahaah!! =P