Sabtu, Jun 09, 2012

Cerpen : KISAH HATI...#41


Hey , I met him again . This time , at Times Square right after I met Danny . What a coincidence , isn’t it Norel ? ”  beritahu Arina ketika mereka berkemas-kemas hendak pulang .

Siapa ? ” balas Norel pendek .

Zakuan , ” Arina mengemaskankan kemejanya yang sedikit tidak terurus .

Wah , ada jodoh tu ! Kau ni bukan senang orang jumpa macam tu je tau !  wajah Norel tampak terkejut .

Eh , apasal pulak ? Kau ingat aku ni apa ? Cat woman ? ” Arina terkekeh-kekeh .

Bukanlah , sebab kau tu kan asyik terperuk aja di pejabat ! Matahari belum timbul , kau dah dalam office . Bulan dah naik baru kau keluar pejabat , sebab tu aku cakap bukan senang orang nak jumpa kau . Kalau dia boleh senang jumpa , haa.. tak ke jodoh namanya ? ” terang Norel panjang lebar .

Banyaklah jodoh kau eh ? Dia tu bekas lecturer aku . Aku hormat dia ok ? Kalau betul dia nak kat aku , dari zaman study dulu tau , bukan sekarang ni ! ” tepis Arina lagi .

Eh , manalah tahu , masa belajar dulu dia takut orang cakap kau scandal dengan dia . Sekarang ni apa pun orang cakap tak lut apa , ” Norel masih tidak mahu kalah .

Aku tinggal kau karang baru kau tahu , nak ? ” Arina sudah tidak tahu mahu menjawab apa lagi dengan teman sepejabatnya ini lagi .

Itu lah kau , kalau dah tak tahu nak jawab apa mesti ugut nak tinggalkan aku tau ! Yelah , sekarang dah ada Zakuan , aku dah tak bermakna , ” Norel pura-pura merajuk lantas ketawa lagi gelihati .

Kau , sempat lagi eh ? Dahlah , jom , aku hantar balik . Jangan buat aku perasan . Aku tak tidur malam nanti ! ” Arina sudah beralah . Norel kalau mengusik memang tidak pernah kering ideanya !


0 ulasan: