Isnin, Ogos 15, 2011

Mummy miss you!! =((

Hari Sabtu hari tu..pagi2 pas sahur tidur dh xbape nk nyenyak dah..dok fikir apa la nak jadi pasni..ok ke..tidak ke..semuanya akan elok balik atau pon akan lebih teruk dr biasa..pusing kiri xkena..pusing kanan xkena..tp kalo bukan sekarang..bila lagi..dh xsanggup dah mcm ni..hari2 jadi stress..so..nak xnk kena la bkorban..demi Fiqa yg tsayang..

Dia dh banyak berjasa kt Cik Mendezz..xkira hujan panas..ribut petir..hatta tgh2 malam buta pon bila diperlukan..dia sanggup berkhidmat..apalah salahnya berkorban sedikit utk dia..dia bukan mcm dulu..dh xbaper nk sihat..byk yg sakit2..dh byk yg tseliuh..tapi masih sanggup berbakti..bukan Cik Mendezz xkasihan..cuma kalo difikir2kan..biar lah dia dirawat di tempat yg sepatutnya..xsampai hati nk bg mereka2 yg cuma mahu mengambil kesempatan..mesti dia akan sakit2 lagi lepas ni kalo dibiar begitu..

Maka..sedang elok matahari mahu meninggi..Cik Mendezz bawak dia menuju ke Kelana Jaya..nak dijadikan cerita..time tuuu lah bateri handphone wat hal..Member pulak dok tpinga2 nak cri kt mana..namun setelah gamble ala2 gangster..sampai jugak tpt utk merawat dia..pakar2 terus memeriksa..melihatkan dimana yg luka..mana yg tseliuh..mana yg patah..owwhhh~~ sgt sakit rupanya dia selama ini..sedih Cik Mendezz rasa!! =((

"Kene dua hari jugak ni Cik..kalo sehari mmg xsempat.." beritahu pekerja disitu setelah memeriksa keadaan dia..

"Owhh..xkisahla..saya boleh blk sendiri.." lesu jek Cik Mendezz menjawab.Cik Mendezz tgk dia..sedih!Takpelah..awak jaga diri ok??Nti esok2 kita dtg lawat awak..kesian awak..dh byk bkorban utk kita..tp kita wat xtau jek bila awak sakit..minta maaf yeh Fiqa??Minta maaf sgt2..xpe..2-3 arini Dezz cuba utk hidup tanpa awak..semoga awak cepat sembuh..mcm seblom ni..mcm dulu2..Awak janji ok??

Dan semalam..pekerja itu call lg..katanya Fiqa masih perlu dirawat..sedihnye..Cik Mendezz cuma mampu mengangguk sedih..

"Hari Isnin nti saya bgtau pukul berapa dia boleh keluar..sebab kalau saya keluarkan hari ni mmg merbahaya la Cik Zura.."

"Owh..mcm tu sekali??Ok..esoklah saya amik dia erk??"

Dan hari ini..saya masih menunggu..mcmana la keadaan Fiqa..sudah elok kah???Sudah boleh kan dia kembali seperti dulu??


Tadi..En Azwan telefon untuk memberitahu jumlah kos utk merawat Fiqa..duhhh~~ sedihnye poket ni rs..bukan berkira..tp kenapa la teruk bebeno sakitnya??Salah Cik Mendezz kah??Atau Fiqa yg lemah antibodi??Dezz angguk jek bila jumlah kos rawatan utk Fiqa disebut..

"Ok..jd bila erk bole ambil??"Cik Mendezz bertanya buat kesekian kalinya..

"Nanti pukul 2 ptg nti kita tgk mcmana perkembangannya..jika dh ok boleh la keluar hari ni.."

Fuhh~~ lega..rindunya kt Fiqa..baru 2-3 hari Fiqa xde rs mcm serba xkena...

Petang tadi..Cik Mendezz putus harap..Fiqa masih perlu dirawat..setelah semua lukanya dirawat..masih terdapat koyakan yg besar dibahagian berhampirannya..menyebabkan rawatan terpaksa dilakukan sekali lagi..

"Hari Rabu jugak la baru boleh keluar ni Cik Zura.."

Arrrggghhhh!!Cik Mendezz dh mula rs nk meroyan!!Fiqaaaa!!Tolong lah sembuh seperti dulu!!Mummy janji akan jaga Fiqa baik2 pasni..mummy susah nk wat keje 2-3ari ni..dok igt Fiqa jek..mummy minta maaf erk Fiqa??Fiqa dok diam2 kt situ..nti dh sembuh betul2 mummy amik..bukan mummy xmo amik Fiqa skrg..tp keadaan Fiqa teruk sgt skrg..xsanggup mummy nk tengok..

Sementara ketiadaan mummy ni Fiqa jaga diri ok??Jgn wat hal..mummy xmo kwn Fiqa lg nti kang!Mummy harap dpt jumpa Fiqa Rabu ni..sebab mummy rindu sgt2 kt Fiqa..nk wat apaaaaa pon xbley!Hukk~~ misshhiuuu!! =(


My dearest Fiqa..

P/S : Entry ini ditulis dgn penuh emosi disebabkan sementara ketiadaan Fiqa Cik Mendezz terpaksa kesana kemari dgn public transport..Owhh no!!Sgt penat ok??hukkk~~~

6 ulasan:

Eri-chan [Nak balas komen]berkata...

sian fiqa kau. selama ni kau service tak iku jadual? ke kau hentam sukati jek? keta ni macam org gak ok...brp thn dah keta kau beb?

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@Eri-chan : Aku service on time daa~~
cuma ada brg rosak aku lambat tuko..
tu yg jd cedera parah..
huwaa!!

mykhalis [Nak balas komen]berkata...

nnt fiqa dah sihat kena bagi baju baru arr..kasi warna oren ke..hehe

aku [Nak balas komen]berkata...

yess..trkena juga akhirnya...ku pkirkn spekah itu fiqa...hohoho

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@mykhalis : Cadangnya cenggitu la..
tp merepainya pon dh mkn riban ni..
mata tgh bpinar neh..tgu jek la esok nk tau bape final figure..
huhu!

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@aku : Fiqa kesayangan Dezz perlu direhatkan demi kesejahteraan kami di masa depan..
hukk~~