Selasa, Ogos 09, 2011

Bonus RM500 utk kakitangan awam..


Alhamdulillah..berganda2 rezeki Cik Mendezz di bulan puasa ni bila diumumkan penjawat awam layak mendapat bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500..bersyukur sgt2..setelah pelbagai dugaan melanda..so xde la pening sangat nak raya nanti..hehe!Macam2 boleh setle..{cewahh!!Mcm beso sgt jek RM500 kt KL ni ye??} =P

Namun itu bukan persoalannnya..banyak atau sedikit nilai nya bergantung pd siapa yg menerima juga..kalau yg menerima itu anak dh 2-3 mungkin rsnya xselega Cik Mendezz..sebab itu ada yg mengeluh..sebab itu masih ada yg berbunyi..kalo ikutkan Cik Mendezz ni pon mne la nak cukup..tapi Maam Salmah selalu pesan berapa pon dapat, lafazkan Alhamdulillah..jgn mengeluh..daripada xada lagi melopong..betul kan??

Tapi sebab apa Cik Mendezz macam pasrah sgt erk??Bukan pasrah sgt..bukan juga malas nk fikir..xley nak harapkan setiap zaman pemerintahan akan sama..sebab ada yg banding2 kan..zaman Tun M mcm ni..zaman Pak Lah mcm tu..zaman Najib canni..{tapi Cik Mendezz cam setuju gak!!} =P Cik Mendezz nampak cam pasrah sebab Cik Mendezz dh selamat masuk skim pencen..so otak dh lapang..mcm keje private la..dh confirm jawatan..amik masa 3-6 bulan jek probation..kalo keje gomen ni..tu dia..3tahun dok tunggu..



Petikan Akhbar Metro 09/08/2011


Sepanjang dah 9 hari kita berpuasa ni..banyak berita gembira yg datang dalam hidup Cik Mendezz..xkurang juga berita2 sedih..Cik mendezz harap Cik Mendezz tabah menghadapi semuanya..siapa sangka sesuatu yg kita sangka kita akan hilang selamanya akhirnya muncul kembali??Semua ini membuatkan Cik Mendezz tsenyum sendiri..betapalah ada masanya fikiran ini terlampau dangkal dalam menilai sesuatu perkara..

Apa2 pon..pasni boleh shopping raya..boleh repair kete..boleh fikir2 dh apa seterusnya..semoga lebaran yg bakal hadir tahun ini akan menjanjikan seribu erti..Cik Mendezz tidak mahu terlalu berharap..namun bersyukur seandainya apa yg diimpikan akhirnya menjadi kenyataan.. =)


P/s : Sape lagi dapat bonus??Apa korang nak buat?? =)
 

2 ulasan:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid [Nak balas komen]berkata...

yay!! duit raya tu....hehe~ maera bukan gov, tak merasa la bonus gov.huhu~

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@Khumaera Ismail aka Habibi Hamid : Loh..dh tu Maera librarian kt ner bukan gomen ni??
Tp hubby Maera dpt kan??
=)