Sabtu, Ogos 06, 2011

When You're Gone...

Minta maaf..entry Cik Mendezz 2-3 hari ini mungkin agak jiwa2 & kurang ceria..kurang pengisian mungkin..disebabkan diri ini tba2 dilanda simptom teringat kenangan silam yg melampau..semuanya berbaur..diantara benci..marah..cinta & rindu..tidak pernah seumur hidup ini berasa sesukar ini..ke kiri xkena..ke kanan langkah menjadi canggung..ada kalanya jiwa ini tiba2 berasa pedih & pilu..

Hidup ini bukanlah tentang apa yg kita mahukan..ia tentang apa yg kita mesti lalui samada mahu atau tidak..ramai yg mengalah & berserah..namun tidak mahu pula mati awal!Begitu juga la resah diri ini..Dezz xmahu melalui semua ini..tidak mahu langsung bertembung dgn situasi ini..percintaan dgn si dia suatu masa dulu adalah satu kenangan yg sangat hebat lg terindah..Cik Mendezz tidak pernah sekalipon mahu kehilangan dia..

"Mungkin ini cinta terakhirku..dia ada semuanya yg aku mahukan.."

Akan tetapi..mengapa masih diri ini melangkah pergi??Sedangkan Dezz tahu..selangkah perginya diri ini darinya akan mengundang luka??Sedangkan Dezz tahu mungkin selepas dia Dezz xkn jumpa yg membahagiakan dr dia??Kenapa??Kenapa dia xjujur dgn Dezz & membuat Dezz jatuh cinta??Dan bila cinta itu menjadi teramat dalam..semuanya terbongkar..menjadikan Dezz sedar..jika benar cinta itu ada..Cinta itu bukan milik Dezz seorg..telah ada seorg wanita lain yg lebih hak & berhak ke atas semua itu..Wanita yg telah melahirkan zuriatnya..permata hatinya..

Mana mungkin hati ini berlaku kejam kepada wanita lain??Sungguh Dezz xmampu!!Mana mungkin Dezz lebih mementingkan perasaan sendiri demi mahukan cinta dia hanya utk Dezz??Mungkin dia juga xmampu utk mengharungi semua itu..Jika diri ini sanggup utk jadi yg kedua pun..dia xkn berani utk memperjuangkan nasib Dezz!!Mungkin dia lebih sanggup membiarkan Dezz menanggung semua tohmahan daripada dia bertanggungjawab atas semuanya yg dia sendiri yg mulakan!!Sebab itu Dezz pergi!!Dezz hilang arah memikirkan masa depan dgn dia yg xberani buat keputusan demi kami!!Sebab itu luka meninggalkan adalah lebih baik daripada luka menyedari cinta dia tidak sedalam manapon utk Dezz..

Beberapa bulan kebelakangan..Dezz cuba utk bertemu dgn beberapa kenalan baru..Dezz cuba untuk memberi peluang diri ini bahagia biar pon tanpa dia..Dezz xmahu igtkan dia lagi..pelbagai rencam rasa bersarang dalam jiwa Dezz..Kalaulah dia mmg hanya utk Dezz..Kalaulah dia sanggup berjuang utk Dezz..kalau lah dia membela nasib Dezz..bukan membiarkan Dezz menelan pelbagai tohmahan demi dia..kalau lah itu..kalau lah ini..dan kalau lah antara Dezz dgn dia tiada apa2 halangan..mungkin semuanya indah belaka..tiada apa yg perlu difikirkan lagi!!Malangnya dia masih tidak mampu untuk memikirkan yg terbaik utk kami..

Tapi kenapa..dalam diri ini cuba memupuk rs pd yg baru..masih si dia dalam ingatan??Kenapa dalam diri ini semakin cuba lari..semakin kerap bayangannya menghantui diri ini??Kenapa??Dezz cuma nak lupakan dia!!Dezz xmahu dia ada dalam hidup Dezz lg..biarpon sebagai kawan!!Sebab Dezz xmampu nak berbohong pd diri sendiri..sesungguhnya buruk baik dia telah lama Dezz terima..Dezz benci diri Dezz sebab Dezz xmampu nk benci dia!!SUNGGUH!!

Buat kamu..mengertilah!!Dezz sudah cuba membuka jalan sehabis2nya utk kita bersatu..tapi kamu memilih utk bersikap pengecut & penakut!Sebab itu Dezz pergi!Kamu kata kamu akan mati tanpa Dezz..kamu perlukan Dezz..tp itu hanya sekadar kata2 kamu..kamu tidak pernah maksudkannya..Sebab..jika ia benar, sekurang2nya kamu cuba utk berbuat sesuatu untuk menjadikan hubungan kita ini halal & suci..tapi kamu xmampu kan??

Oleh itu..jangan cari Dezz lagi..cuba berbicara tentang persahabatan yg pd Dezz sgt hipokrit!!Sebab Dezz xmampu nak jadi sahabat kamu..apa yg pernah kita lalui sebelum ini adalah sangat dalam & bererti buat Dezz..mana mungkin tiba2 Dezz membataskan semua itu??Berlaku jujurlah pada diri kamu!!Bukan pada Dezz!!Kerana cinta itu bukan sekadar kata2!!Ia luahan jiwa yg diertikan dgn perbuatan yg tulus & suci!!Ia tentang sebuah ikatan yg pasti..bukan janji2 kosong!!Ia juga adalah tentang satu perjuangan rasa..bukan sekadar mengikutkan kata hati..

Mengertilah kamu mengapa Dezz pergi..mengertilah kamu mengapa Dezz begini..mengertilah kamu mengapa Dezz berusaha utk tidak menjawab panggilan kamu..biarpon ia merupakan perkara yg sangat sukar untuk Dezz lakukan!!Dezz cuma mahukan yg terbaik utk kita..kerana kamu tidak mampu menentukan tentang apa yg kamu benar2 mahukan dalam hidup kamu................................








I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry

And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie is made up on your side

When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now

[Chorus]
When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day and make it ok
I miss you


I've never felt this way before
Everything that I do reminds me of you
And the clothes you left, they lie on the floor
And they smell just like you, I love the things that you do

When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now
[Chorus]

We were made for each other
Out here forever
I know we were, yeah

All I ever wanted was for you to know
Everything I'd do, I'd give my heart and soul
I can hardly breathe I need to feel you here with me, yeah







P/S : Entry ini ditulis dgn linangan air mata..menjadikan ia berbaur emosi yg terlampau..Dezz xmahu difahami..cuma mahu dimengerti..

4 ulasan:

Odah + One = OdahOne [Nak balas komen]berkata...

amboi bestnya lirik lagu ni...lyn blues ek cik mendezz...sabar k

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@Odah One = OdahOne : Alhamdulillah..dh reda sket..
tu yg xmo update blog sehari dua ni..
takut emo xmemasal lg..
huhu!

fahmie firas [Nak balas komen]berkata...

Salam kenal,
nice blog,
done following you,
Kalau free jemput singgah ke blog saya,
Bagi komen and nasihat ok.
http://fahmiefiras.blogspot.com/

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@fahmie firas : hehe..xpasan u komen sebab terus ke blog u td..
u too..nice blog..
gotta singgah2 lg 2 ur blog after this.. =)