Khamis, Februari 16, 2012

Spontaneous Thursday.. #48

Assalammualaikum dan selamat petang..dah hampir seminggu Cik Mendezz tiada mood untuk online..facebook ke..blogging ke..apa ke..semuanya kerana tiba-tiba datang dugaan yang tidak disangka-sangka..di mana ia menuntut jalan penyelesaian dalam kadar yang SEGERA. Selagi tak selesai perkara yang satu ni..selagi itu lah Cik Mendezz stress..

STRESS!!STRESS!!STRESS!!

Dah berhari-hari stress..sampai nak makan pun lupa..dah 4-5 hari macam ni..Sampai malam tadi goreng spaghetti pun lupa letak garam!Duhh~~ teruk la penangan stress kali ini!Pheww~~

Kita acapkali menghukum orang lain tanpa sedar..mereka begitu..dia begini..Dan kini..apa bila giliran kita yang melalui semua itu..baru kita sedar, apa yang telah kita lakukan..dan kita berazam untuk memperbaikinya agar hari-hari yang mendatang akan lebih baik.

Dan kadangkala..kita menginginkan sesuatu itu hadir dengan cara yang indah..tetapi Allah menduga dengan memberikan apa yang kita mahu dengan cara yang kita tidak pernah mahu..menjadikan sesuatu yang sepatutnya mendatangkan kebahagiaan kini berbaur dengan tekanan dan sesalan..

Apakah penantian ini akhirnya berpenghujung??Apakah penghujung saya??Akan kah semuanya berakhir dengan baik dan bahagia biarpun permulaannya hanyut dan jauh??Saya tidak tahu apa yang bakal menanti di hadapan..

Namun harapan saya, dugaan yang hebat ini dapat kami tangani sama-sama..supaya kami akan sama-sama belajar dari kesilapan yang lalu..berazam memulakan hidup yang lebih bertanggungjawab dan penuh ketenangan setelah sekian lama keresahan menghantui diri biarpun rasa cinta dan kasih yang ada itu teramat dalam..

Keresahan itu yang menabur garam dan pasir dalam dugaan ini..pertengkaran..buruk sangka..curiga..kecewa..marah..cemburu dan lara meresap hari demi hari menjadikan ada masanya tiada gunanya mempertahankan lagi..Namun masih rasa itu tidak mahu pergi..biarpun berkali-kali kami cuba..biar pun berkali-kali saya lari..Nah..sekarang..semuanya dihadapan mata!!

Berdoa..berdoa..berdoa!!

Semuanya akan baik-baik sahaja..permulaan yang lara ini akan berakhir dengan kesudahan yang baik..selepas ini, hubungan yang penuh keresahan ini diharapkan bakal berisi dengan rasa tanggungjawab dan masa depan yang pasti lebih baik!!

Amin..amin..amin!!

Saya positif..berusaha menangani tekanan itu sampai kini..satu fasa penuh suka duka telah kami tempuhi..kini kami berada di fasa yang seterusnya..menanti lagi untuk sedikit waktu..dengan penuh tekanan dihimpit dari semua sudut..Tidak mengapalah..saya redha..ini bahagian kami..yang penting, kami belajar dari kesilapan dan kekhilafan dan tidak membiarkan pegajaran ini berlalu sepi. Dan setelah fasa ini selesai, mungkin selepas itu baru Cik Mendezz baru boleh kembali tersenyum dan menarik nafas lega..Ya Allah..hikmah dugaanMu sangat besar dan baik!!Biarpun ketika ia datang..saya hilang arah!!Kuatkan hati aku, Ya-Allah..kuatkan hati kami!!Agar selepas ini kami bahagia dan tenang menuju ke jalanMu..Amin.. =)

P/S : Kini saya benar-benar mengerti kata-kata "Biar hina di mata manusia..asalkan tidak hina di mata Yang Esa.." Syukral..semoga kami tabah dan redha menghadapi hari-hari yang mendatang!Ok..dah azan Maghrib..jom kita menunaikan tanggungjawab! =)

2 ulasan:

OdahOne OdahOneBizz [Nak balas komen]berkata...

think +ve u r +ve cik mendezz

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@OdahOne OdahOneBizz : Kerana berfikiran positif dan bersangka baik atas setiap kejadianlah Cik Mendezz masih bertahan sampai ke hari ini Cik Odah..
Alhamdulillah.. =)