Selasa, Januari 31, 2012

Selamat Menyambut Hari Wilayah!! =D

Sepatutnya semalam lagi program ini berlansung. Tapi tergendala pula disebabkan ada urusan yang melebihi masa sebelum itu. Dan program itu dibawa ke hari ini. Iaitu membeli barangan keperluan peribadi saya..{hehe!Apalaaaaaaaaahhh yang penting sangat tadi..rupa-rupanya!!} Hey..jangan lupa yeh kawan-kawan..shopping is the best therapy when we are in a deep stress..well, of course lagi stress lah bila yang kita nak tu over budget kita kan??Tapi pada Cik Mendezz..biar la sedikit dari tak ada langsung..hehe!

Makanya pada hari yang agak mendung-mendung tidak berapa berangin tengahari tadi melangkahlah Cik Mendezz dengan teman sepejabat menuju ke Pasar Seni yang juga dikenali sebagai Central Market. Ingatkan nak tapau tako tao..tapi tutup pulak kiosk depan KFC tu..makanya terus lah Cik Mendezz dan kawan Cik Mendezz menuju ke Watsons..

Kenapa Watsons??Tidak ke hypermarket ke..pasar malam ke??Mesti ada yang tanya kan??Cik Mendezz ada alasan yang tersendiri..

  1. Harga barangannya yang lebih murah berbanding di gedung lain ~ ada yang bezanya sehingga RM3 lebih murah!Kalau 5 barang, berapa RM kita dah jimat??? $$$$$$$!! 
  2. Watsons juga menawarkan mata terkumpul/rebate yang boleh ditebus setiap kali pembelian kita.
  3. Ada diskaun untuk ahli Watsons lagi!
  4. Promosi yang menarik..contoh..RM1 untuk item kedua..beli satu barang RM8.90, beli dua barang RM10.80 (macam shower gel yang Cik Mendezz beli tadi!)..Heyyy..gila kalau kau kata tak nak!!Dan macam-macam lagi lahhhh yang Cik Mendezz sukeee!!sukee!!sukeee!!Hehe!
  5. Susunan barangan peribadi yang teratur..sedap mata memandang..memilih..lagiiii mencapai..kehkehkeh! =P
  6. Juruwang-juruwang Watsons Pasar Seni ni dah kenal muka Cik Mendezz..sangat mesra dan ramah. Senyum..senyum..senyumm.. "Datang lagi ye Cik!!" Ye dik..Kau tak suruh pun memang akak kene datang dik!Toiletries tu kewajipan..bukan kehendak! =D
Dan inilah hasil belian wajib saya tadi..kalau ikutkan hati lagi banyak ni..tapi ku sabarkan aja..maklumlah..baru memperbaharui insurans dan cukai jalan kereta..hehe!

These costs me below RM50.. =D
"Cik ada nilai tebusan sebanyak RM8.80 dalam kad ni..Cik nak terus tebus ke simpan??Sebab nilai mata terkumpul ni sah untuk dua tahun sahaja." beritahu juruwang itu sebaik sahaja kad ahli Watsons Cik Mendezz di imbas..wow..besh..maknanya shower gel percuma lahhh Cik Mendezz hari ni..hehe!Alhamdulillah.. =D

"Kasi tebus la dik..kalau simpan lama-lama kang lupa sama tak tebus nanti.." senyum meleret-leret Cik Mendezz!

Selesai urusan pembayaran, Cik Mendezz pun terus kembali ke pejabat. Ingatkan nak lepak jap di cafe tingkat dua Pasar Seni yang cosy tu..tapi kene kejar masa sebab ada mesyuarat pukul 2.30 nanti..huhu!

Heyy...tipu la Cik Mendezz ni!!Tajuk entry bukan ke  "Selamat Menyambut Hari Wilayah!! =D" ?? Ni apa sampai ke shopping la..promosi la..Watsons la!!GULP!!GULP!!GULPP!!Lupe laaaa...ni baru sedar diri balik ni!!Hihihi!

Ok..ok..kepada warga penduduk Wilayah Persekutuan..tidak kiralah dimana kamu berada..samada di Kuala Lumpur, Labuan mahupun Putrajaya..ada lagi ke yang lain??Ok..ingat-ingat lupa! =P
Selamat Hari Wilayah kepada kamu semua!!
Oiii..pada diri Cik Mendezz juga!!Hehehehhh!!Esok 01/02/2012 Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur cuti ye..makanya bolehlah Cik mendezz bermalas-malas melayan perasaan..well..mungkin di rumah..mungkin juga bergadang di luar..hehe!

Dannnnnn..tak mahu tulis panjang-panjang lagi..sebab kejap lagi Vanilla Coklat dah nak mula..suka tengok Izara Aishah yang cantik menawan tu..makanya..jumpa kita di lain entry ok?? =D

P/S : Ada ke yang tak tahu apa itu tako tao??Sila rujuk gambar di bawah nye..sangat lazat dan ringkas!I loikee~~tapi tadi kiosk dia tutup!Ahh..lain kali! 






0 ulasan: