Selasa, Januari 24, 2012

Room make over yang seterusnya..

Ahad yang lepas..Cik Mendezz telah dirasuk oleh jin make over sekali lagi..disebabkan jiwa ini sangat tergoda dengan tikar buluh yang cantik rekaannya tu..dan yang penting..MURAH ok??Hehe!Maka..Cik Mendezz pon TERRRRRbeli tikar buluh yang santekk ini!


Carpet yang dull ni akhirnya digantikan dengan tikar buluh yang meriah warnanya..hehe!
Oh ya..lagi satu..sebelum ni Cik Mendezz memang berperang dengan semut halus yang gembira melata di sana sini sampaikan kalau lauk sejuk sikit atas meja makan tu memang habis la dihurungnya..macam-macam mandrem dah Cik Mendezz hembus..dari Ridset ke Shieldtox malah Baygon hingga ke Morten..tak jalan gak..Akhirnya jalan penyelesaian dijumpai..puas meronda hypermarket mencari piring comel ni. Asik jumpa yang lebar jek!Sebaik sahaja sampai di rumah..Cik Mendezz biar je dulu..pagi tadi baru buat..tuang minyak masak dan letak di setiap kaki meja..Puas ati aku, semut!!Memang declare perang dah neh!Dah baper bulan aku makan hati dengan ko!


Tadaaa...piring plastik yang diisi minyak masak..pasni letak la lauk apa pon atas meja tu..dijamin tak kene hurung! =D
Ok..agak risau..pas ni mana pulak semut-semut ni nak serang hendap!!GULP!!Tata! =D

4 ulasan:

OdahOne OdahOneBizz [Nak balas komen]berkata...

kena bsihkn slalu piring tu cik mendezz...kalo x pasni nyamuk pulak yg hurung...hoho...bhaya tu bleh kena denggi...kalo semut ggit xpe lg

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@OdahOne OdahOneBizz darling..kite isi minyak masak la kt piring tu..
bukan air pon..kalo letak air kang mau kembang kaki meja tu..
karat pon satu hal gak kang..hehe! =)

Cekgu Maz [Nak balas komen]berkata...

bagus-bagus..idea yg bijak..tapi semut zaman sekarang pon tersangat lah pandainyer....kat dapor tu penuh dengan semut xlarat nak buatapa dah....isi la ubat semut xjalan...huhu

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@Cekgu Maz : Tu la..mmg pandai..
dh pasang mcm tu pon ada semut lg td..
habis apam balik bli kt paso mlm td kene hurung..
gerammmmmmmmm!!!
Memang declare perang la semut2 ni..
nanti laaa!!
Huhu!