Rabu, September 24, 2014

Khasiat Garam

Ehhh..terlepas pandang pulak nak update blog beberapa hari ni. Dengan rutin harian yang semakin sibuk walaupun di hujung minggu. Badan pun mula rasa letih..lesu..lenguh-lenguh. Aku suka borak dengan seorang kakak senior kat office aku ni. Kami panggil dia Kak As. Dia ni memang suka amalkan petua-petua traditional untuk kesihatan dan kecantikan. Kalau bab-bab ni memang dia tegas. Jangan lawan! Tengok dia pon maintain je walaupun dah 4 series ateee berani ke nak melawan??Hehehe!

Aku pon mula la mengadu kat dia yang aku mula lenguh-lenguh badan macam lah kerja teruk sangat. Jadi dia pun picit-picit mana yang aku cakap lenguh-lenguh dan sakit tu. Kak As cakap mungkin badan aku banyak toksin. Cuba rendam air garam kasar. Lagipun garam ni kan salah satu sunnah nabi. Tak ada ruginya kalau mencuba. Dapat pahala lagi ada kan!

Aku pon teringat yang aku memang dah lama tak buat. Sebelum ni rendam pakai garam masak tu je..tapi Kak As kata cuba pakai garam kasar. Tengok apa kesan dia. So..balik kerja tadi aku pun pergi cari, dan akhirnya jumpa ni...

Saiz paket dekat sekilo. Harga tak sampai RM10!!
Aku pun ikut arahan kat paket ni dan rendam kaki sambil tonton tv. Lepas setengah jam kulit kaki pon dah lembut so memang perfect time untuk home pedicure. Best je rasa kaki..especially kat tumit..rasa nak jalan jengket-jengket jek!Hahahahahah!! Memang relaxing! Badan pun rasa lega!

Kak As pesan untuk mula-mula ni buat directly seminggu. Rendam kaki tu..buang toksin-toksin dalam badan. Lepas tu boleh lah nak selang-selang hari. Jom cuba!

0 ulasan: