Ahad, Mei 15, 2011

Bila benci jd rindu..bila rindu jd benci..

12/05/2011
2343 hrs

Mlm ini..fikiran Dezz agak tenang. Lepas berbuka puasa Maghrib td..Dezz sekadar melayan fikiran dgn riadah yg relax2 je..sambil layan lagu2 lama..mcm skrg ni Dezz tgh menekan2 keyboard smbil dgr lagu Anuar Zain dr album yg dulu2..syahdu jek rs..lg syahdu bila tbayang muka handsome dia tu..kikikikii!!!Sempat lg erk??

Apa yg Dezz nk cerita mlm ni??Hurmm~~ lama jugak fikir td..nk menulis ke x mlm ni..cadangnya idak pon..tp lepas jek mnom air masak putih kt dapo td rs nk menulis plax..ngengade jek kan?? =P

Aduhhh~~~ tgh Dezz selongkar2 pendrive Dezz..tjumpa pulak luahan rs Dezz pd salah seorg bekas kekasih Dezz..uishh~~ cam ramai jek bf Dezz seblom ni erk??Apsal la x jumpa lg yg btol2??Kan bagus kalo semuanya bjalan seperti apa yg kita rancang..seperti apa yg kita mahukan..kan??Tp tu la..mungkin blom masa Dezz lg kot??Sabar aje la..bahagia Dezz utk menikmati cinta sejati di alam perkahwinan masih blom tercapai..Namun Dezz percaya..bahagia itu sudah semakin hampir..setelah apa yg Dezz lalui hari demi hari..air mata..derita jiwa bila berbicara tentang cinta..Dezz dh rs semua itu..berkali2..apsalla xsekali je kan??haihh~~

Mungkin bukan silap mereka..tp silap Dezz yg menyangka lelaki2 yg pernah hadir dlm hidup Dezz sebelom ini adalah pencinta yg setia..jujur & btanggungjawab..Dezz percaya cinta Dezz mampu mbuatkan mereka xkn bpaling ke arah wanita lain..Dezz silap rupa2nya..masih xcukup rupanya semua itu..


Well..perhaps life now a days is very demanding isn’t it??Kita xkn mampu puaskan hati semua org biarpon ada masanya kita sedia maklum apa yg kita bg dlm setiap hubungan itu sudah lebih dr cukup..namun rupa2nya ia xkn pernah cukup dr si dia..masih ada yg xkena..masih ada yg canggung..menjadikan Dezz dahulu yg sering memberi..sering bertolak ansur menjadi seorg yg kedekut kasih sayang..hatinya yg dulu basah & selalu dilimpahi airmata kini menjadi kering sekering2nya..bersikap sinis & bermain provokasi menjadi sebati dgn dirinya skrg..biarla sorg2 asalkan xkecewa lg..biarla xsiapa tahu siapa dia asalkan kami tau kami bahagia..dpd semua org tau siapa pasangan Dezz namun akhirnya ia bkesudahan pasangan Dezz juga yg menghancurkan perasaan Dezz sehancur2nya..xmahu!sungguh Dezz xmahu!Dezz dh xmo hadapi semua2 yg menyedihkan itu lg..xmo..

Aduhh~~ apsal la mood jiwa2 pulak mlm ni..mne sikap riang Cik Mendezz??Mne pegi nakal Cik Mendezz di mlm2 jumaat neh??OPSS!!Hihihihi!!



Tp…{ok..muke Dezz siyess blk!!} apa yg Dezz copy paste kt bawah ni..mmg Dezz igt lg perasaan Dezz ketika itu..mmg basah keyboard lappy Dezz ni..ms tu bru lg beli lappy ni tau..bau kedai lg..huhu!

22-09-08

Pnantianku sudah brakhir..aku tpaksa mngalah..aku harus bserah stlh apa yg diusahakn akhirnya xmndtgkn apa2 hasil&faedah..Ezanee ttp dgn pndiriannya ibarat lalang..tiada kepastian..tiada pghujung..tiada pgakhiran..mjdkn aku harus sedar dia bknlah yg tbaik utkku malah paling kejam&paling mngajarku erti hidup!

Dia bisikkn pujuk rayu..dia bisikkn janji2 lara yg xprnah ttunai..kata2 manis yg maha mnipu..tiada kbenaran!Mbuatkn hingga kini aku masih mncari jawapan apa mahunya hingga dia bkali2 kmbali mncariku sdgkn hatinya,cintanya,setianya,jujurnya&ikhlasnya bkn utkku lg..apa dendammu pdku,Ezanee?Satu azabkah pdmu jika aku ketemu bahagia dgn org lain lantaran kau sanggup mjanjikn seribu pmbohongan demi mahu melihatku bputih mata mnangisi kebahagiaanmu dgn org lain?Apa dendammu?!Apa pula dosaku yg tlah byk bkorban disaat jatuhmu?!Salahkah jika aku bangkit kmbali stlh skian lama aku tsungkur?

Hey,llaki!Llaki yg bnama Mohd Ezanee Mohd Fauzi!Kau bkn Tuhan yg mnentukan hidup matiku!Kau juga bkn Tuhan yg mnentukan susah senangku!Kau juga bkn Tuhan yg mnentukan bahagia deritaku!Kau bkn Tuhan yg mnentukan dgn siapa@bgmana pgakhiranku!Bkn kau,Ezanee!Bkn kau!

Biar aku buka mata hati ini kmbali mnilai semula nikmat khidupan yg tlh aku ktepikn dmimu!Hampir setahun aku tbelenggu dlm duniamu yg sanggup mperlakukn diri ini sewenang2nya tnpa sedikitpn rasa bsalah!Masihkah kau ada prasaan?!Masihkah kau ada ptimbangan?!Masihkah kau ada pdoman?!Masihkah kau seorg manusia,Ezanee?!

Semoga Tuhan masih mberkatimu..mlindungimu dr bala bncana..mnyelamatkn kamu dr terus hanyut dlm arus dosa..diberikn ptunjuk&hidayah!Ditemukn kbahagiaan yg kau cari berkat doa dr ibumu!

Aku xkn bdoa lg utkmu sbg seorg kekasih yg paling kucinta kerana kau tidak prnah mnyinta!Aku xkn bdoa lg utkmu sbg seorg kekasih yg paling kusayang kerana aku xpernah btahta dihatimu! Aku xsanggup mndoaknmu lg krana mngingatimu merupakn satu kelukaan yg sgt dlm utkku..mngingatimu juga mrupakn satu pnyeksaan bgku!Aku harus mlupaknmu walau ssukar manapn..walau payah bgmanapn..walau seksa bgaimanapn!!!!

Selamat tinggal,Sayang..pergilah kau ke mana mahumu!Smoga kau ketemu pghujung yg pasti..Aku kmbali mngorak langkah sendiri mncari bahagiaku YG PASTI!Bila sampai masanya nanti,kau akan tau..aku masih boleh bahagia...malah lebih bahagia dari swaktu aku bsama dgnmu..
12.38am


Siapa empunya nama ini dlm hidup Dezz biarlah ia tsemat dlm selimut silam yg xkn mungkin Dezz mahukan lg..selimut silam yg ini ternyata xselesa & tidak menghangatkan..malah bocor di sana sini..Entah kenapa la kami masih pertahan kan hubungan kami pada waktu itu??Uff..semuanya mungkin kerana cinta..mungkin tidak juga..haii~~ entahlah!

Dan ini lah yg akan Dezz bce stiap kali Dezz berasa sedih pasal dia..setiap kali Dezz rs kalah dgn pujuk rayu dia..perenggan2 kt atas ni kembali membuat Dezz kembali bangkit & sedar diri betapa sesungguhnya mmg sukar sungguh utk menemui cinta sejati..cinta yg tiada batasnya..cinta yg berbekas di hati smpi bila2..cinta yg berakhir bukan kerana ketidakjujuran..tetapi kerana dia atau Dezz pergi dulu.. =|
0023hrs
13/05/2011

0 ulasan: