Ahad, Julai 31, 2011

Marhaban Ya Ramadhan.. =)

Ramadhan datang lagi..bermakna malam ni adalah malam pertama tarawikh utk Ramadhan 1432Hijrah..malangnye malam ni Cik Mendezz xdapat nak join..Dan buat masa sekarang Dezz masih di rumah keluarga tersayang..semalam puas berjalan2 dgn Maam Salmah semalam mencari rencah2 mee bandung..mee rebus..dan soto..xlupa juga durian & manggis..hehe!Kiranya sempat jugakla melepaskan mengidam sebelum puasa..hehe!Pagi2 td bila bangun{pagi la sangat!! =P} Mak dah siapkan mee bandung..peh..mmg terangkat..sedap la rencah cap Maharani tu..so pasni ley la beli lg rencah jenama ni..hehe!

Mee bandung Maam Salmah


Then bila dh petang2 sket mak buat bubur durian dgn pulut pulak..wow..mmg xpandang kiri kanan dah!hahahaahahah!!I love u Mum!!{baru la nak lebiu2 kan??NAKAL!}


Owhhh~~ bubur durian idaman!Akhirnya rasa gak seblom poser!


Esok??Hehe..xtau lagi..tp dh plan dgn ayah mo pegi tapak bazaar yg tahun lepas tu sebab makanan2 yg ada kt situ sangat menarik..alahai..kiteorg kalo pegi bazaar cri air tahu panas dgn taufoo faa jek..Kalo kuih2 cari kuih lopes atau pon koleh kacang..lain2 tu sendirian berhad bertukang kt uma..

Apa2pon..Cik Mendezz nak pesan..bulan Ramadhan sepatutnya kita lebih berjimat cermat..jangan lah sampai berlaku pembaziran makanan disebabkan kita membeli mengikut nafsu..belilah secara berhemah & ala kadar..Cik Mendezz sebenarnya pon semula jadi memang pantang tengok org sekeliling makan xhabis disebabkan beli ikut suka..patutnya beli sekadar yg kita mampu makan..ini perut saiz Perodua Kancil tp gaya memasak & membeli ala2 perut saiz Alphard..sape nak jawab tu??Mula2 poser tu nk cari berkat..last2 dgn syaitan jugakla kita berkawan dek sebab kan membazir punya pasal.Jangan tau!Xelok..& xbaik..

Oklah..apa2pon..selamat berpuasa..Dezz minta maaf jika ada terkasar bahasa sepanjang perkenalan kita di alam maya ni..semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dr Ramadhan yg sebelumnya..Thanx 4 reading my blog..even masanya sampai 2-3hari x update..Bukannya apa..Cik Mendezz xmahu la entry tu sekadar nk cukup kan kuota..biarlah ada isi yg boleh dijadikan ingatan & pedoman..cewah!Kemain ayat..hehe!Ok..see u guys in the next entry..daa~~

P/S : Mak Dezz pesan..jangan membazir makanan & wang ringgit xtentu hala..sebab nanti rezeki jadi mahal tau!Namo!Namo!!

Khairul Fahmi & Elia (jejari runcing) putus tunang!!

Alahaii..seblom ni macam kisah biasa je bila kita dengar artis putus tunang. Now pemain bola sepak negara pulak yg putus tunang. Tapi apa nak buat??Itu keputusan & pilihan mereka. Kalau diteruskan juga demi nak menjaga nama..apa pula kesudahan jika alam perkahwinan mereka yg musnah nanti??Lebih baiklah semua ini berlaku sebelum lafaz akad yg sah kan??



Cik Mendezz xmahulah nak komen banyak2 pasal ni..{tp cam happy gak la Khairul Fahmi single balik!! - JAHAT!! =P} Semoga masing2 menemui kebahagaian yg lebih baik selepas perpisahan ini. Lebih baik luka sekarang daripada luka di hari kemudian. Sebagai orang luar..kita cuma nampak permukaan kisah mereka sahaja..kita xtahu apa yg berada didasarnya..makanya janganlah terlalu pantas kita menghukum..Yang paling penting..mungkin sebenarnya mereka mmg tidak pernah ditakdirkan bersama..

Oklah..last not least..Khairul Fahmi - keep on rocking on d field!!Go fight for HARIMAU MALAYA!!Your performance r superb!!To Elia - keep on blogging..& apa pon u buat..semoga kamu berdua ketemu teman/jodoh kamu nanti..InsyaAllah!! =)


P/S : Pernah juga rasa putus kasih..

Khamis, Julai 28, 2011

Lebih baik dr dulu..thanxs Harimau Malaya! =D

Apa kes la mlm ni jd kemaruk sorg2 layan Harimau Malaya vs Singapura..walhal seblom2 ni kalo cakap ada game bola mmg xminat dh nk tgk langsung..dlm hati siang2 dh ley rasa..mesti kalah..men ntah hape2..bek xyah tgk..nanti sakit ati..penat sokong tp apa pon xbley..OPSS!!

Tp..since game Malaysia lawan Indon xlama dulu..dan perlawanan2 yg selepas itu..banyak komen2 yg positif yg Cik Mendezz dgr..lepastu..bila ada game..dh ramai yg nk tengok..xmcm seblom2 ni..ada game ke xde game..lengang jek jalan kt stadium ni..xde la jam gila ke apa ke..ok jek..

Bila Liverpool & Chelsea dtg sini pon..Harimau Malaya xgoyang..siyes confident..itu la yg kita nak..biarpon xmenang..tp kalah kita kalah yg bermaruah..seblom2 ni..yg Cik Mendezz perasan..bila lawan jek team yg beso2..terus..kaw2 kene titik..tp kalo kt Malaysia ni kemain la dia titik team lain..so xley la nk salahkan sesape kalo org gelar team kita JAGUH KAMPUNG!

Tapi itu dulu kan??Skrg xlagi..pasukan bola sepak kita dh boleh berdiri sama tinggi & duduk sama rendah dgn pasukan2 hebat yg lain..gelaran jaguh kampung tu dh bole buang jauh2!!Syabas Harimau Malaya..biarpon dr 3 - 5 kita jadi 4 - 6..itu peringatan supaya kita jgn terlalu cepat berpuas hati ok??Teruskan usaha untuk memperbaiki kelemahan yg ada..mcm karikatur kt bawah ni la..hehe!AAAAUUUUUMMMMMMM!!! 


Macam xpecaye!!Gudluck Harimau Malaya!!

Tghari td blk uma jap amik adik sebab dia keje kol 3..punya la jam {sebab uma kt area Bukit Jalil!} nk pengsan rs dok men clutch & brake..bila la nk smpi uma ni??sempat Zohor jap..pehtu xsempat mekap..siap2 gi keje..mkn pon x..adik dh bengkek sebab smpi nk kol 2..itu bru citer on d way blk uma..lom citer nk masuk KL blk..mmg jam..apa le ke hal nye..mencik tol!!

Smpi ofiz dh kol 3ptg..otak dh serabut..lapo lg..canner Cik Mendezz nk blk ni??kompem jam!!Mau kol 7 bru smpi uma..ahhh~~ bek blk cepat..kalo x mmg xselamat!!So tepat jek jam kol 5..Cik Mendezz dh tgh panaskan enjin dah kt parking lot{xley la terus kuar kang xmemasal kene cekup dgn tatatertib lg byk cite!!}..hehe!!

Bdesuppppp kete comey Cik Mendezz meredah jalan raya yg dh mula nk padat..potong jalan kt Dayabumi..masuk jalan Loke Yew..pastu amik roundabout kol 3..zupp~~ selamat..masuk Salak expressway..lepas exit kt Kompleks Sukan Bukit Jalil Cik Mendezz susur blk masuk jalan ke Seremban..ikot jalan lain..mmg pikir sume jalan la jam..route yg Cik Mendezz lalu harini jek la yg traffic flow dia normal all season..tp..bila lalu jek Bukit Jalil.. 




Tadaaaaaa~~ dr Puchong ke Kompleks Sukan Bukit Jalil jek yg jam..walaupon kerete dh mula parking kiri kanan jalan utama..trafik bgerak lancar menuju ke rumah..menjadikan Cik Mendezz sampai rumah jam 5.45ptg..lewat 10minit dr biasa..Alhamdulillah..

Ok..mlm ni nk tunggu game Malaysia lawan Singapura kt tv..semacam teruja tgk para penyokong berjersi Malaysia pelbagai versi td..Prestasi Harimau Malaya pon sejak akhir2 ini sangat mengujakan..sangat berbangga!!

Last not least..enjoy tu enjoy jugak..tp sila hormati waktu azan ye??Jgn sorak2 xtentu pasal time org azan..esok2 Tuhan tarik nikmat bersuara tu..apa pon xboleh!!Ahah!Dh azan Mahgrib pon..gotta go! =)



Spontaneous Thursday.. #2

Kepada mereka yg mendoakan kegagalan aku..terima kasih..
kerana doa itu membuat aku lebih tabah dari semalam.. =)



Nak tahu apa dia Spontaneous Thurday 2??Klik here!! =D

Rabu, Julai 27, 2011

Wordless Wednesday.. #4

My Wordless entry 4 this wex..
dan ia masih terpulang pd yg menilai.. =)

Selasa, Julai 26, 2011

Mencari erti tentang keBAHAGIAan..

Beberapa hari ini..jiwa Cik Mendezz agak tenang..biarpon banyak perkara yg bermain2 di fikiran..persoalan yg hingga kini masih tidak ketemu jawapan..jiwa ini tenang..semakin tenang dan pasrah..tentang erti hidup..tentang rezeki..ketentuan Yg Esa..tentang jodoh..pertemuan..dan ajal maut..


Kebelakangan ini..Cik Mendezz lebih banyak ruang masa utk berfikir..untuk menilai kembali kekhilafan..keterlanjuran..tentang apa yg hak..tentang apa yg bathil..kadangkala jiwa ini menafikan kebenaran yg nyata..hanyalah kerana terlalu mengikutkan hati ini yg terlalu merusuh..kadangkala jiwa ini memberontak..merasakan itu tidak adil..dan ini tidak patut..Sering juga merasakan diri dianiaya..diambil kesempatan oleh insan-insan yg sedia maklum apa mahuku..apa cariku..BAHAGIA..entah kenapa..semakin lama aku merasakan bahagia itu semakin mahal harganya..entah kenapa..sejak akhir2 ini aku hampir berasa putus asa..dan sering memujuk hati, "Bahagia itu bukan utk aku!!" - betapa mudahnya hati ini mengalah..hingga aku lupa untuk menilai erti bahagia itu sendiri..

Hurmmm..mungkin sebenarnya aku ini tersilap menilai apa erti bahagia itu..menjadikan aku sering menberontak merasakan jiwa ini tidak pernah bahagia..Setelah aku fahami..setelah aku dalami..sedarlah aku bahawa bahagia itu sebenarnya sangat luas dan sangat besar skopnya..entah mengapa aku hanya melihat dari satu sudut..kerana mendambakan bahagia dengan seorg insan bergelar suami..aku lupa bahagia aku dgn nikmat2 Tuhan yang lain..


Aku lupa..aku lah yg pertama membuat mak & ayah menikmati erti bahagia utk bergelar ibu bapa..kelahiran ini disambut..ditatang..dan aku dijaga dgn penuh kasih sayang..sejak kecil hingga kini..mak & ayah sentiasa berusaha utk tidak mengecewakan hati ini..biarpon apa org lain kata tentang diriku yg masih belum berpunya..mak & ayah tetap senyum setiap kali kepulangan aku,..tidak pernah sekalipon mereka cuba untuk bertanya tentang perkara2 yg melukakan..hingga dalam aku berasa bahagia dalam kasih sayang mak ayah yg xbertepi..aku lupa ada luka yg tidak mahu ditunjukkan oleh mereka..demi tidak mahu aku berasa tidak bahagia..

Kasih sayang adik beradik yg tidak pernah surut..dan tidak pernah putus..itu juga bahagia..biarpon ada masanya jarang benar kami bersua muka..bila berjumpa tetap akrab..masih mampu bergurau..masih mampu berborak2..bergurau senda seperti masa lalu..aku alpakan bahagia ini juga..hanya kerana memandang bahagia itu hanya dr satu titik yg sangat kecil!!


Semangat setiakawan yg sentiasa ada pd ketika jatuh & bangun ku..juga ada masanya aku persia2kan..sedangkan mereka juga adalah antara sinar bahagia yg aku ada di kala menjadi anak rantau di negeri org..mereka ada pada saat aku menangis..apatah lagi saat aku gembira..masa yg terluang byk terisi dgn mengenali & mendalami erti persahabatan juga bertukar2 pendapat..


Hasil titik peluhku menjadi anak rantau selama lebih 6tahun di ibu kota ini..juga antara2 rs bahagia..menjadikan aku berasa tenang utk bersantai di rumah..membuatkan langkah ini panjang utk pergi ke mana2..sedangkan pada mula2 kaki ini menjejaki ibu kota..aku hanya berbekalkan sebuah beg galas..tahun demi tahun..dr menyewa bilik aku sudah mampu menyewa rumah..rumah yg dulunya kosong tiada apa kini penuh dgn perabut..kalau dahulunya aku sekadar bergantung pd pengangkutan awam..kini aku selesa berjalan2 dgn memandu..dan jika ada rezeki lebih selepas ini..aku ingin membeli motorsikal pula..masih tidak bahagiakah aku??


Masih adakah yg kurang hingga ada masanya aku meratapi bahagia yg bersinar2 dalam kehidupan orang lain??apakah bahagia yg satu ini takkan aku dapat smpi bila2 sepanjang hayat aku??Janji Tuhan itu pasti..jika pergiku sebagai seorg wanita yg tidak berkahwin..pasti ada bidadara yg menanti aku di syurga..namun, hati ini terdetik lagi..layakkah aku utk bidadara itu??Sedangkan aku begini??Byk kekurangan & ruang cacat yg perlu aku perbaiki..dan aku menangis lagi..tapi tidak mengapalah..kerana tangisan yg ini bukan kerana aku menangisi sebuah cinta lagha {lara} .. tetapi kerana aku menangisi betapa tipisnya cinta ini pd Yg Maha Esa..dan dlm ketipisan itu pula..begitu berani aku meminta bahagia yg satu itu..bahagia yg aku impikan..agar jiwa ini semakin tenang meniti langkah menuju ke sisiMu.. =|

Akhirnya aku faham bahagia itu luas..tetapi aku yg menyempitkan erti bahagia itu sendiri..bahagia itu indah..tetapi aku yg memandang ia buruk..hingga berasakan ia mahal & sukar utk ditemui..bahagia itu di mana2..bertebaran serata alam..dunia & akhirat..sebab itu org selalu berkata, "Bahagia itu kita yg cari.." Ya..kini aku mengerti..dan semoga selepas ini..jiwa ini xkn merintih sehiba dulu..meratapi kehilangan bahagia yg secebis itu..jika tidak ada bahagia aku di sini..akan pasti bahagia aku disana..asalkan aku sabar & redha dgn setiap dugaan dariNya..semoga aku kuat menghadapinya..dan kini..aku ingin bertanya..apa erti BAHAGIA buat kamu??

Ahad, Julai 24, 2011

Wall Street Money Never Sleep..

****Peringatan/warning..ketika entry ini dipost..penulis a.k.a Cik Mendezz masih di dalam selimutnya & xmahu bangun..atau bahasa ringkasnya.. AUTOPUBLISH.. =P

Seawal Subuh pg semalam Cik Mendezz kene bangun..jd minah supir anto adinda Cik Mendezz ke LRT..then blk uma Cik Mendezz cepat2 tuko baju tido balik pastu kembali beradu..pheww~~ heaven..Lama dah x buruk perangai cam ni..bangun2 jek dh tengahari..Kalo dok umah mak ni lom kol 9 dh kene siram air..


"Elok la perangai anak dara nak bangun tengahari ye??"tu lah jerkah Mak bila Cik Mendezz dh tpinga2 bangun..ye la..dh tkujat kene siram air..mne x tpisat2 muka..hehe!Ok..dipendekkan citer..pas bangun tu Cik Mendezz cam x rajin selera nak makan..so xde mood la nk masak beria2..teringat mlm td Cik Mendezz ada wat sambal tumis ikan bilis utk makan dgn mee siput..mmg Cik Mendezz wat sambal tu lebih pon..alang2 dah ada sambal tumis tu..ape lagi..goreng jemput2 la..hehe..

Bila perut dh kenyang..tenaga pon dh ada..operasi mop uma pulak..Cik Mendezz igt2 pas kemas2 uma tu tido balik kot..tapi x jugak..tkebil2 mata ni sebab td dh tdo lama..So Cik Mendezz bukak la lappy..cucukkan external hard-drive & mula la usha2 muvi apa yg nk dilayan..dan akhirnya..ahah!!Cik Mendezz klik kt tajuk muvi "Wall Street Money Never Sleep"




Wahh..mmg menarik la citer ni..nyesal x tengok awal2..tp nak wat canner..dulu kan Cik Mendezz bz dgn hari2 keje..partime lagi..bila blk keje dh lesu..apa pon xbole..makanya pas rehat2 tu tdo aje la..muvi ni mengisahkan tentang perjuangan remisier2 otai di US yg berlainan syarikat dalam jatuh bangun saham..Ada syarikat yg jatuh..ada yg bertahan..ada yg terlibat dalam konspirasi dan macam2 lagi..pastu ada family bond issue..relationship..BEST!

Opppppppppppp...jangan pening..jangan pening..walaupon cerita ini lokasinya byk kt wall street tapi jalan ceritanya sgt jelas & mudah difahami..dan yang paling penting..apa yg Cik Mendezz nk kongsi kt sini adalah tentang bait2 kata/dialog Michael Doughlas di dalam filem ini yg amat menarik utk kita renung2kan..

Stop telling lies about me..
and I'll stop telling the truth about you..

I cannot make things right again..
but i can make things better..

Dont run when you loose..
Dont whine when it's hurts..

Every thief has some excuses..

U die ur way..
I’ll die mine.. {ouchh!!}


 It’s not about the money..
It’s about the game between people..
And it’s all this..
 

What is the definition of insanity??
It’s doing the same thing over and over and expecting the different result.. 




Menarik bukan??Nyesal xlayan kt panggung masa tayangan..ARRGGHHH!!Memang logik & ianya realiti kehidupan kita sehari2..cuma kita yg xperasan..atau mungkin xpeka..{emosi kembali stabil!!} =)

Ok..xmo membebel panjang2..sebab skrg dh kol 3am++..Cik Mendezz nk tdo dulu..Esok pagi2 entry ni akan autopost yeh??Nunite bloggers..mimpi indah.. 

Sabtu, Julai 23, 2011

Bila perkara lain lagi penting..Astaghfirullah!!!

Hari ini 23th July 2011..perlawanan bola antara Malaysia & Singapura..Perlawanan bermula seawal jam 7.30mlm..lebih kurang sedang2 elok lepas azan maghrib berkumandang..mula2 xtau gak..kebetulan bukak tv2 td ade siaran langsung..goal score pon dah 1-1 ms bukak tv tu..makin bagus team Malaysia..baru semangat nak tengok bola pasni.. =P

Tapi..dalam entry ni Cik Mendezz bukan nk cerita pasal bola sebenarnya..Cik Mendezz ni kurang sebenarnya bab2 sukan ni..kalo ada game bola kt tv tu dgn cerita dokumentari kisah gajah hilang gading..Cik Mendezz lagi sanggup tengok dokumentari..masa sekolah dulu Cik Mendezz main hoki jek..tu pon main2..smpi peringkat daerah jek..budak2 lelaki sekolah Cik Mendezz pulak lagi seronok layan ragbi..Mmg teruja tgk senior2 gagah layan ragbi ms tu..hehe..

Bersukan xsalah..xsuka sukan pon xsalah{tapi jgn salahkan sesapa kalo badan mcm tong dram!!Atau paras kolestrol tinggi even badan solid!!}..minat sukan pon xsalah..sape lagi nk sokong pasukan negara/negeri kita kan??Memang xsalah..sikit pon xsalah..salah satu pembakar semangat tu..

Tapi kat sini apa yang jadi salah pada mata & telinga Cik Mendezz??Bila disebabkan seronok bersukan..seronok bersorak..depa2 ni langsung xhormat waktu azan & orang2 yg tengah berjemaah kat surau/masjid tu!!Dah la terang2 awak tu membelakangkan/melewatkan solat..nk berlawan sorak pulak la dgn org yg tgh berjemaah!!Apa kebenda la yg ada dalam kepala otak tu??Kot ye pon teruja..perangai tu jangan la mcm dirasuk setan!!Dah macam xdgr bunyi sekeliling!Org berjemaah kt surau/masjid tu pakai microfon!!Ada pembesar suara..jelassssss kedengaran kt dua blok kediaman Cik Mendezz ni..tapi suara dok sorakkan yg main bola tu melebih2 pulak kuat suaranya mcm diaorg la pak imam!Apa kebendanya??


Cik Mendezz xrasa mereka2 ini xbelajar agama..sedikit sebanyak mesti ada..sebab Pendidikan Islam tu matapelajaran asas ketika kita belajar..hatta masa kt universiti pon..smpi semester dua pendidikan Islam tu jadi subjek wajib..xkan la xtahu2 lagi..bila bunyi azan tu..diam lah seketika..rendahkan lah suara..melainkan awak itu la bilal!!Itu pon nk kene org pesan ke??Yang jadikan Cik Mendezz makin marah..yang bertempik sorak tu mereka2 yg bgelar perempuan!!Bukan lelaki!!Nauzubillah!!Kalo adik2 Cik Mendezz..serumah dgn Cik Mendezz ni..mmg masing2 makan pelempang..pastu Cik Mendezz tutup jek tv..hamekaw!!

Cik Mendezz bukan ustazah..mungkin ada yg kata xlayak sungguh la Cik Mendezz nak cakap pasal mende2 cenggini..xde kene mengena dgn Cik Mendezz pon..ye..mmg xde kene mengena kalo telinga ni xdengo suara2 mereka itu berlawan sorak dgn org yg tengah berjemaah!!Mmg xde kene mngena kalo telinga Cik Mendezz ni pekak!& mmg xde kene mengena kalo Cik Mendezz xduduk kt kediaman CIk Mendezz yg sekarang ni..

Cik Mendezz ni..dr dulu smpi skrg..biarpon gila2..biarpon adamasanya sewel..tp bila lalu dpn surau/masjid..radio dlm kereta automatik akan 'mute'..bila org azan/org mengaji kita diam..maghrib2 mak pesan jgn keluar..sebab setan tgh byk..kalo tgh kt luar carilah tpt yg berbumbung..jgn tdo waktu petang..kelak nanti mewarisi kegilaan..

Banyak benda yg mmg secara automatik kita akan maklum & tahu apa yg kita patut buat..Tapi ada jugak la kawan2 Cik Mendezz yg dh tua2 bangka..dengar azan kt radio dia dok layan lagu kt handphone..bersembang kuat2 mcm dh xde masa lain nk sembang..suara ke langit pulak tu!Pendek kata zaman sekarang ni susah betul la kita nk jumpa org yg hormatkan laungan azan/suara org mengaji/apabila jemaah kt surau tunaikan solat!!Kesalnya rasa!Terkilan sungguh!!

Kenapa kita nak marah apabila orang agama/bangsa lain memperkotak-katikkan agama kita??Kenapa kita mempersoalkan setiap tindakan mereka yg terang2 tidak menghormati Islam itu sendiri??Kenapa??Xsedarkah kita mereka menjadi berani & lantang kerana kita sendiri yg memulakan semua itu!!Kita sendiri yg xhormat pak bilal azan..kita sendiri yg bersorak bila pak imam sedang imamkan solat..kita sendiri yg terkinja2 beruk sorakkan benda lain bila corong telinga kita jelas & terangggg dengar org tengah mengaji kat surau!!

Xmengapalah kalo xmahu turut serta berjemaah..xmengapalah kalo bukan kamu yg menjadi bilal..xmengapalah jika kamu xmahu mengaji..tetapi sekurang2nya..hormatilah mereka yg melakukannya..dan masih melakukannya..mungkin ia kecil/biasa di mata kamu..tp ia kudis kepada Cik Mendezz..dan mungkin menjadi nanah jika dibiarkan lama2..Melalui media yg ini, Cik Mendezz menegur jika ada diantara kamu yg turut melakukan perkara yg sama..hentikanlah..ianya perbuatan yg sia2 & org kampung Cik Mendezz ckp..buruk perangai!!

Maafkan Cik Mendezz jika ada yg terasa dgn luahan ini..tp ia adalah realiti yg semakin diabaikan oleh org sekarang..xkira la tua ke..muda ke..yg di kota..di desa..ambillah ikhtibar.Jangan la menafikan apa yg hak..dan mengiyakan apa yg bathil..renung2kan & selamat beramal..

P/S : Actly dr masa Malaysia vs Taipei ke Taiwan{xpasti!!} ritu Cik Mendezz dh rs bengkek dah..la ni jadik lagi!!Tu yg jadi xtahan!

Khamis, Julai 21, 2011

Nostalgia Cinta Lama..




Bagaimana hidupnya..sebelum dan selepas kehadiranku??
Entah..
Aku faham sendiri..betapa kukuhnya sebuah cinta untuk digugat..
Apatah lagi cinta itu milik seorang lelaki yang begitu futurristik..
Lelaki yang sehebat manapun dia bermain bahasa dengan aku..
Wanita itu tetap cintanya yang sejati..
Benarkah itu??

Ah..bingung aku..kebingungan!!
Mengapa aku membiarkan perasaan itu terus berputik??
Sedangkan aku tidak tahu siapa dia sebenarnya..

Memuja bunga lain..yang terlebih dahulu..dan aku hanya sahabat..
Menyintai wanita lain yang terlebih dahulu hadir dalam hidupnya..
dan aku hanya masih seorang sahabat..

Namun perasaan aku ini..adakah ia perasaan yang sekadar satu perasaan??
Apakah aku ini invidualistik hingga perlu memaksa dia memahami..
dan mendalami perasaan ini??
Perasaan aku..yang istimewa..terhadap dirinya??

Ahh..zalimnya aku jika semua itu benar2 terjadi!
Itu bermakna..aku telah menzalimi cintanya!
Cintanya yang asyik..
Dan mungkin iramanya lebih gemersik dari irama cintaku..
Dapatkah aku menerimanya??
Bingung lagi aku..aku kembali keliru dengan perasaan aku sendiri..

Perasaan amarah kerana terlewat mengenalinya..
Perasaan rendah diri setelah mengetahui siapa dirinya yang sebenar..
Perasaan benci kerana terdetik hati ini untuk melukai hati perempuan lain..
demi diri aku sendiri..
Perasaan luhur ini terhalang kerana tiada kekuatan untuk menghadapi semua itu..

Zalimkah aku??
Butakah aku??

Bodohkah aku??
Entah..tidak mahu aku mengakui semua itu!!

Sebagaimana aku tidak sanggup untuk mengakui..
AKU SANGGUP KEHILANGANNYA..





~ 2003 ~

Spontaneous Thursday.. #1

Kereta Cik Mendezz bunyi cam motorbot arini..
duhhh~~




Nak tahu apa dia Spontaneous Thurday 2??Klik here!! =D

Rabu, Julai 20, 2011

Hizami, Nak Header Satu!



Ke hadapan Hizami, Cik Mendezz header satu sebab  Cik Mendezz beginner in blogging..
Kebanyakan tentang blog ni mmg banyak sgt2 I kene belajar lg..
Nak buat banner pon puas bsoal jawab dgn Taufan bin Ribut...
Ini kan pulak mende2 lain yg super advance!!
Harap2 Hizami sudi mempertimbangkannya erk??
Terima kasih sangat2!!
{wat muke comel!!}


Malam ini malam sedih..

Apabila memperkatakan tentang cinta..semua insan tersenyum..
Meskipun adakalanya di penghujung senyuman itu ada tangisan..
Tapi benarkah itu semua??Adakah senyuman itu ikhlas??
Atau adakah ianya sekadar sebuah senyuman..
Senyuman yang dilemparkan kepada pembicara cinta??
Entahlah..

Dulu..akulah insan yang paling bahagia..
Benar-benar bahagia apabila berbicara tentang dunia indah itu..
Indah kerana mengajar erti pengorbanan..
Indah kerana satu perkongsian telah berjaya..
Perkongsian satu perasaan..satu rasa..yang tidak pasti..
Adakah ia abadi??

Hurmmm..selalunya ketidakpastian itu tidak pernah diambilkira..
Selalunya..ia diketepikan..
Yang ada ketika itu cuma rasa percaya..rasa sayang..
Kasih yang teragung..tidak terucap dengan kata-kata..
Ahh..indahnya perasaan itu..

Apabila berjauhan..sehari tidak mendengar suara..
Aku buntu..aku keliru..rasa kehilangan menusuk jiwa..
Segala rencam rasa menghantui fikiranku..
Dia tetap jauh dariku..jauh tidak tergapai..
Namun harapan aku tetap padanya..mengapa begitu??
Perasaan aku juga tetap padanya..mengapa begitu??
Rasa kasih, rasa sayang dan rasa cintaku tetap tegar padanya..
Ahhh..mengapa begitu??

Aku menangis bila aku kehilangan dia..
Aku menangis bila terkenangkan dirinya yang makin aku sayang..
Aku menangis bila merasakan aku dan dirinya semakin jauh..
Namun..adakah dia begitu??
Adakah dirinya juga seperti aku??
Apakah perasaannya juga seperti aku??

Apakah kerana perasaan yang tidak-tidak ini maka aku kehilangan dia??
Dia yang tidak pernah menjanjikan apa {kononnya!!} telah pergi dari hidupku..
Sudah tertuliskah aku ini akan terus kehilangan...?
Terus kehilangan..kehilangan..dan terus hilang...?
Hilang selamanya...?
{sedih!!!}


~ 2003~

Wordless Wednesday.. #3

Bibir tidak perlu bersuara apabila hati berkata-kata..
Awuuu~~ my pix 4 thix wex..
My wordless weds!!



Selasa, Julai 19, 2011

Tips Hangat Manjakan Kekasih ~ Final Part

Alhamdulillah..murah rezeki Cik Mendezz..baru pas bbuka poser td..nasib baik la CIk Mendezz maghrib dulu baru mkn nasi...kalo terus mkn td alamat mmg tbongkang la nk Maghrib..hihihi!My dearest readers..tips hangat utk manjakan kekasih/suami korang ni dh sampi ke penghujungnya..pasni kita tgk tips2 lain pulak..Cik Mendezz bukannya apa..biar pon ada yg mcm berasakan semua ni enteng..tp percayalah..sedikit sebanyak kita akui tips2 sebegini turut menyumbang ke arah keharmonian hubungan kita dgn yg tersayang..kan??Eless...setuju pulak erk??Seblom ni xnk terima org ckp..heheh..

Ok..jom kita lihat 5 tips terakhir utk memanjakan kekasih korg2 yg dh sedia dimanjakan dgn tips2 seblom ni..
=D

36. SULAM CINTA DENGAN JENAKA DAN GURAUAN


  • Ceriakan suasana percintaan anda berdua dgn gelak tawa & senda gurau. Berjenaka & berlawak menjadikan anda semakin mesra dan saling memahami.
  • Haa..yg ini mmg..kalo semedangggg serius mau migrain..tegang urat kepala..tp xde la smpi semua perkara dok main2 jek..kalo sume dok bahan lawak alamat putus kasih la penghujungnya nanti..kan?? =)


37. SHOPPING BERSAMA-SAMA



  • Temani pasangan anda ke pusat beli-belah & pilihkan pakaian atau barangan semasa membeli-belah bersamanya. Percayalah, si dia pasti menyukai pilihan anda itu.
  • Owhh yeahh~~ owh yeaahh..my peberet!!Xkisah la sopping apa pon!!Alhamdulillah..Cik Mendezz ave a good taste while sopping..so bole la nk cuba mende2 ni.. =D


38. TIADA SALAHNYA KALAU KAMU JADI PEMANDU

  • Jadilah seorg kekasih yg penyayang. Jangan biarkan si dia memandu sekiranya anda mahu memanjakan dirinya. Biarkan si dia berehat di sebelah anda setelah penat pulang dari tempat kerja.
  • Owhh~~ pernah..kiteorg buat gila dr PD naik KL mlm minggu..pastu kol 4pg smpi PD balik..Cik Mendezz mmg supir la time tu..tp xpe la..dh Cik Mendezz yg tau jalan sana..redah aje..hehe! =P

39. PASTIKAN ANDA YANG MENUNGGU, BUKAN SI DIA!!


  • Jangan lambat jika berjanji!! Tepati masa & apa jua yg dijanjikan, dan pastikan anda mengotakannya. Jangan hanya pandai bermanis mulut. Jagalah waktumu!!
  • Alamakkkkk~~ yg ni Cik Mendezz senantiasa fail!!Apa nk buat..KL kan sentiasa pax trafix flow dia..abg badang dok PD bole la citer x jam la..ape la..huh!Cik Mendezz nk dok PD la canneh! =P

40. URUT TUBUHNYA YANG LENGUH


  • Urut kepalanya perlahan-lahan diikuti anggota badan yang lain agar hilang lenguh tubuh. Lebih enak jika urutan dilakukan selepas si dia mandi. Oleskan sedikit minyak aromaterapi vanilla, kasturi atau serai wangi pada tapak tangan. urutlah belakang tengkuknya dengan sensual..Uhhh~~ sedapnya!!
  • Alamak..mmg terasa manja seperti bayi bila dibelai dgn urutan2 manja abg badang yg gagah..Isk..jgn salahkan CIk Mendezz..bukan Cik Mendezz xpernah cuba urut dia..cuba tau..tp dia cam xde feeling jek..err~~ mungkin lapisan lemak mewah itu perlu dikurangkan ye B??larekkk~~ kikikikii!! =P

Ok..selesai sudah tips memanjakan kekasih kita..hamekaw..40tips Cik Mendezz dh bg..kalo x berasa manja gak mungkin la kesayangan korang tu liang romantik & gembiranya dh kering..xpe la..janji korang bahagia dpt happykan mereka2 yg kategori heartless ni kan??Kikiki!

Jumpa lg dlm tips yg akan datang.. =D

Tips I
Tips II
Tips III
Tips IV
Tips V
Tips VI
Tips VII


Tips Hangat Manjakan Kekasih ~ Part VII

Mintak maafla arini lambat bebeno Cik Mendezz post entry..bukannya apa..dr pg td since dokumen xbyk masuk..tgn ni dok gataiiii jek cri resepi2 yg ringkas utk variasi menu bulan puasa nanti..Sorry erk??Erk??Erk??Hehe!

Ok2..jom2...kita tgk next 5 tips utk hari ini.. {muke senyum bahagia!!} =D

31. PEMBERIAN CINTA TERTERA NAMA SI DIA



  • Pasti mengharukan hati pasangan anda sekiranya anda memberikan hadiah berupa gelang & rantai yg tertera namanya. Lebih baik lagi sekiranya anda memakai aksesori tersebut yg tertera namanya. Tidak syak lagi..dia anda 'punya'!!
  • Ms study dulu la kot..suke jek pakai pendant pangkal nama bf..ada yg lagi extreme toreh  nama bf kt kulit lengan sendiri pakai pisau lipat..ape kebendee la..bg la cincin ke..bangle ke..loket ke..nk toreh2 beria2 kalo xjd esok sape yg nyampah tgk scar tu??Diri sendiri gak kan??Duhh~~~


32. BELAJAR BERKATA-KATA DALAM BAHASA ASING


  • Salin atau hafal perkataan asing jika terdengar semasa menonton drama atau filem. Sesekali ucap 'aku cinta padamu' dalam bahasa asing enak juga didengar.
  • Hikhikhik!Aisshhhteruuu~~ Itch li be deess~~ Wa aii niii~~ so far ini jek la yg Cik Mendezz ariff lg pakar..hehehe! =P

33. LUASKAN PANDANGAN BERSAMA-SAMA


  • Berehat daripada kesibukan kota dapat membantu meringankan beban kerjaya di pejabat ataupun stress menghadapi peperiksaan, Bawalah si dia melancong ke tempat yg digemarinya.
  • Yg ni xsempat lagi..Owhh~~ lupa..ada sekali..gi Genting..Tp masa tu bru kenal lg..Cik Mendezz malu sgt2..cakap pon kontrol2 jek..skrg..Wah..susah mau ckp..coz Im just being myself which is sumtime damn defensive...hehe! =P


34. JADILAH PENDENGAR YANG BAIK


  • Sikap tidak mengendahkan apa yg dibualkan oleh teman anda adalah sikap yg harus dikikis sama sekali. Anda perlu bersikap lebih terbuka & mempunyai pendapat yg bernas sekiranya mahu mengusulkan suatu cadangan.
  • Yup..ini betul..sebab bila kita ambil mudah keadaan pasangan..kita xkan tahu keadaan sebenar dia..bila dia diam kita anggap dia bz..atau malas nk layan sedang kan perkara yg sebenarnya kita xtahu..kita kene jadi pendengar yg baik jika kita mahu pasangan kita menjadi pendengar kita yg baik juga.. =)

35. RENUNG MATANYA SEMASA BERKOMUNIKASI


  • Renung matanya agar si dia tahu betapa dalamnya perasaan anda kepadanya. Renungi matanya dgn berahi. Ingat, mata juga mampu berbahasa.
  • Owhhh yess!!Without fail..jgn dia ckp Cik Mendezz kaki melawan cukop!!Men tenung sebarang jek..hahahhah!! =P
Hari ni Cik Mendezz masih berpuasa..mlm td niat puasa ganti & poser sunat Sya'ban sekali..bukannya apa..Cik Mendezz mmg tiap2 tahun canni..asik lupa jek bape hari tinggal poser..Hehe!

Tp tahun lepas mmg kantoi byk hari la...sebab ms tu baru mula buat partime cashier..mmg penat & sgt2 xlarat..ye la..last wat keje ganas ms keje kilang pas SPM..then keje fastfood ms cuti semester..keje kedai kain..mula2 nek KL keje restaurant kt Phoenix Plaza..seminggu lebih jek..tu baru hari2 satu keje..awal poser tahun lepas..{mmg byk la kalo nk citer neh!}

Tba2 sehari wat 2 keje..mne x flat..even keje kt ofiz xbeban sgt..tp rs penat sungguh la..so..menjadikan tahun ni byk hari la Cik Mendezz kene ganti.. **sighh~~ ok readers..see ya in d next entry..daa~~ =)

Isnin, Julai 18, 2011

Tips Hangat Manjakan Kekasih ~ Part VI

It's a manic Monday today ev1..alamak..baru teringat ada lg tips2 manje2 yg Cik Mendezz xkongsikan..eiii~ jgn salah faham ye??Cik Mendezz bukan kedekut..Cuma Cik Mendezz rs..bila mood xseiring dgn post..rs cam xbest pulak kan??Hari ni mood dh stabil..otak pon dh lapang..so..apa lg??Jom la kita tgk tips2 yg seterusnya.. =D

26. MAKAN BERDUA


  • Penuhi masa makan bersama, Tidak kira samada lunch atau dinner..hubungi pasangan anda utk mengajaknya makan bersama. Tempahlah restoran utk candle light dinner anda & si dia.
  • Sumenye jarang2..tgu la bila dh dekat nanti..hari2 la kot..itu pon kalo dia xbz.. duhhh~~ rindunyee!!{sabo Cik Mendezz...sabooo~~~}=)



27. CIPTA FOTO ALBUM ISTIMEWA


  • Tidak sukar utk merakam kenangan cinta!!Kumpulkan kembali foto kenangan kalian berdua, himpun di dalam sebuah album khas. Letakkan di meja kerjanya. Jangan lupa, semburkan sedikit haruman sensualmu di helaian album.
  • Errr~~ yg ni kalo xsuruh pon Cik Mendezz ade..hihihi!! Cuma skrg ni advance sket la..edit2 dulu cantik2 baru print & frame..=)

28. DUKUNG ISTERIMU KE KAMAR TIDUR


  • Bagi suami..dukung isteri ke kamar tidur adalah satu cara lain utk memanjakan si isteri. Lakukan dgn penuh romantik!!Perbuatan ini akan menyentuh hati kecil si isteri jika dia terjaga & menyedari dirinya berada di dalam pelukan anda.
  • Kalo bukan suami isteri bole x??Hihihihih!!Nak jugakkk!!Nak jugakkk!!! =P

29. USAP RAMBUT PASANGANMU



  • Usapan manja di kepala atau selitkan rambut yg menutupi mata ke bahagian belakang telinga adalah satu lg cara memanjakan pasangan anda.
  • Owhhh..mmg terasa sgt manja apabila diusap2..kadang2 rs nk mengiau jek!Meoww~~ sentuhan lembut dr pasangan serba serdikit mampu meredakan rs stress & kemarahan yg membuak2 pd mulanya td..sebab tu bila time gaduh kite2 yg pompuan ni tepis2 pasangan kita kan??Kang kalo dia dh usap2 rambut mesti lembut blk..duhhh~~ mcm baby jek kan??hahahhaah!! =P 

30. CIUMAN 1000 MAKNA


  • Berikan ciuman manja pada tangan atau dahi sebelum mengucapkan selamat malam. Namun awas jangan keterlaluan bagi mereka yg belum mengikat sebarang hubungan. Jika berjauhan, jgn lupa menghubunginya & ucapkan 'sweetdreams' .
  • Bab2 yg ciuman 1000 makna yg dok risau ni..bukannya apa..Cik Mendezz takut Cik Mendezz yg xmo lepas..bukan dia..ekekeekkk!! =P


Ok ye..darling2 sekalian..ini dulu utk siang ni..mlm2 sket kang mungkin ada lg..bukannya apa..rini Cik Mendezz poser..kang terasa nk bermanja melampau2 kang susah pulak..dh xley nk poser..hihihih!Ramadhan bakal menjelang lebih kurang 2 minggu jek lagi..mana2 yg lom ganti poser tu jgn lupa ganti ok?? =)

Sabtu, Julai 16, 2011

Terima kasih sebab buat Cik Mendezz marah!!!

Hari ni Cik Mendezz postpone dulu tips2 nk manje2..bukannya ape..mood kureng sket rini..actly dr smlm..mne xnye..tghari Jumaat smlm Cik Mendezz kuar dr ofiz..nk blk uma amik adik sebab dia keje petang..smpi jek parking tgk side mirror seblah driver dh tkulai..jahanam betol la..sape la punye kej!!GERAM BTOL!!

Pejabat Cik Mendezz tu ada lebih kurang 3 lot parking bebas..maklumla..keje dgn uniform..parking bernombor utk pegawai2 uniform..kami yg kakitgn awam ni bersepah la parking sesuka hati kt lot yg disediakan tu..Dan kebetulan sejak minggu lepas 1 lot parking ni ditutup utk dibuat pencawang eletrik katenye..so tinggallah 2 lot parking yg xbaper nk beso tu..parking lot yg ditutup tu mampu memuatkan sekitar 40-50 buah kete sehari..makanya paham2 je la canner sesaknye 2 lot parking ni bila 1 lot parking tu ditutup.Itu Cik Mendezz xkisah..yela..siapa nk kesah pasal parking ni sgt..janji ada tempat & selamat..

Cik Mendezz mmg ade 1 port parking dimana mmg Cik Mendezz terpaksa block kete org..tp xpe..sebab Cik Mendezz tinggalkan phone number & xpenah tarik handbrake..ye lah..kita dh tau mende tu rumit so xkn la kite nk tambah susah org lg kan??Selama2 ni kalo nk diikutkan dh 3-4bulan kot mmg kt situ je Cik Mendezz parking..selama2 ni pon xpenah plax org call soh alih parking..paling2 bila abis keje ptg tu kete dh beralih ke depan sket atau ke blkg sket..xde apa pon yg cedera..

Tp semalam..mmg Cik Mendezz hot!!Dh la pg2 temperature kete naik!!Nk blk jap tghari Jumaat smlm temperature Cik Mendezz pulak yg naik!!Xde akal btol la org yg langgor ni!Selfish!Dia igt dia sorg agaknye bengang xde parking??org len xbengang agaknye!Nk lepas marah tu gi la langgor tembok ke..terjun gaung ke!Ini kete comey Cik Mendezz tu gak yg jd mangsa!Bengkekkkkkk!!!Terus mintak halfday kt bos smlm..anto adik pon smpi LRT jek..kalo x anto smpi tpt keje..marah rasa bila tgk side mirror berlilit dgn selofan tape sebab xmo dia tkulai lg punye pasal..Lepas jek anto adik gi keje smlm..dok uma dr ptg smpi mlm pon tgk muvi2 action pax kt lappy..eeii~~~ naik antu tol la!!

Biar baby ni wakilkan rasa marah Cik Mendezz..kalo post pix side mirror tu kang lagi sakit ati!!

Haishh~~ niat dihati nk bg cantik la kete semblom raya ni..nk repair elok2..tuko cat segala bagai..kalo dh canni gaye xtau la ley tuko cat ke x..sepasang side mirror dh confirm 200-300..kene pulak beli kt dealer!Huwaa..mencik lagi!

Kepada pelanggor curi kete Cik Mendezz..Saye marah!!Lagi saye marah sebab bukan saye xtgl no phone saye kt kete tu!Tp awak ikut ngok awak jek nk lari!!Harap2 bila side mirror awak yg tkulai time awak tgh sesak2 poket nanti..awak igt blk canner awak buat ms awak wat kete saye canni!Huh!!




Khamis, Julai 14, 2011

Tips Hangat Manjakan Kekasih ~ Part V

Ehemmmm~~ entry yg ini kene bace slow2 sket..pastu kene bace sampai habis..bukannya apa..kang salah paham..xmemasal Cik Mendezz dipersalahkan kang..ok2..fokus & praktis tau!Next 5 tips on board!! =D

21. KEJUTAN BISA BANGKITKAN GHAIRAH


  • Berikan si dia kejutan!!Bukan sahaja pada tarikh2 tertentu malah pada hari2 biasa juga demi mengejutkannya. Percayalah..kejutan2 tidak tersangka mampu melonjakkan darah & adrenalin, membuat hati lebih teruja..malah bisa juga membangkitkan keghairahan tiba2!EHEMM!!
  • Cik Mendezz mmg selalu memikirkan perkara2 yg romantik..nk buat mcm tu..nk buat mcm ni..tp bila dpn abg badang jd tkutik..apa pon xbley..tkedu..maluuu..adehhh~~ ngengade jek kan??

22. PEGANG TANGAN SI DIA KALA JALAN BERSAMA-SAMA


  • Tunjukkan kemesraan kamu berdua. Tapi awas!! Jangan sampai menjelekkan pandangan orang. Genggam tangannya dgn penuh kasih sayang.
  • Cik Mendezz xsuke pegang tgn..Cik Mendezz suke peluk lengan si dia yg gagah!!Rasa secure jek!Owhhh abang badang ku tuyyunk!! {berangan lagik!!} =P


23. RAI ULANG TAHUNNYA 




  • Jangan kedekut memberikan hadiah tanda memperingati tarikh penting dalam hidup si dia. Walaupun apa jua jenis hadiah yg diberikan si dia pasti menghargainya. Jangan pula buat2 lupa!
  • Cik Mendezz tgk jugak dia ni jenis canner..kalo sume nye dia tgk sengett jek takut gak nk bagi..kang kalo bg dia lg xsuke susah pulak kang..bergantung pd situasi & ekonomi.. =)


24. LUAHKAN BAHASA INDAH


  • Sekali-sekala luahkan perasaan sayang kamu dgn coklat & kata2 yg indah..pasti romantik! Mungkin anda insan pertama yg berjaya menambat hatinya!
  • Bahasa indah??Acapkali diri ini bermadah sendiri..bukannya apa..bimbang mengundang jelak di hati yg disisi..tp kan..ini antara yg terindah yg Cik Mendezz buat & tujukan buat si dia yg tersayang.. =) HEPP!!Jangan tiru kata2 itu!Tiru lagu xpe..sebab lirik dia besh!! =D


25. BISIKKAN PERKARA YANG GEMAR DIDENGARINYA


  • Bertindak seperti pasangan romantik yg lain, yakinkan pasangan anda bahawa dialah yg anda impikan selama ini. Ucapkan dgn jujur.
  • Cik Mendezz sentisa jujur dgn luahan rs Cik Mendezz..cuma time marah jek la susah dia nk tau kot??Kalo si dia tau pon si dia relax jek..xlayan..URGGHHHH!!Mencik!


Ok..yg ini dulu..Ape??Ade lagi??Yess!!Mmg ade lg..harap bersabar sehingga ke next entry..Cepat2!!Ucapkanlah cinta!! =D

Tips Hangat Manjakan Kekasih ~ Part IV

kita sambung lagi kisah hati tentang2 tips2 hangat manjakan kekasih..

16. LAPORKAN AKTIVITI HARIANMU



  • Beritahu pasangan anda di mana anda berada & tujuannya. Nampak mungkin membebankan namun sekiranya anda sudah biasa melakukannya, ia merupakan rutin yg mudah & menyeronokkan. Cubalah dulu, baru tahu.
  • Cik Mendezz berat molot la nk reporting nk ke mane2..bukannye ape..nti kene marah..asik kuar jek..diam2 jek bole x?kalo dia tanya bru ckp..xpon ckp kuar jek..xyah ckp gi mne..hehehe! =P


17. POTONGKAN KUKU PASANGANMU


  • Terlalu sibuk barangkali hingga terlupa memotong kuku! Ambillah peluang ini bermanja dgn memotong kuku si dia. Lakukan sambil dia berbaring di atas ribaanmu. Pasti pasangan anda rasa dihargai & disayangi.
  • Uishh~~ jgn la soh Cik Mendezz yg potong kuku..alamat kang jari sekali tpotong kang!Mne xnye..Cik Mendezz smpi tgh sambung study pon kwn Cik Mendezz yg potongkan kuku. Bru2 ni jek bru pandai potong sendiri..hehe!Nak try Cik Mendezz potongkan??Mehhh la dia mehh~~ =P

18. JANGAN TERLALU MEMAKSA


  • Jangan memaksa si dia menjadi apa yg anda mahukan. Terimalah si dia seadanya. Belajarlah menghormati pendiriannya & siapa dia sebelum ini.
  • Yg ni Cik Mendezz setuju..jgn mengharapkan kesempurnaan Siti Khatijah kalo anda tidak sesempurna Rasullullah..Tuhan pun dh janjikan jodoh kita biarlah yg sekufu. Sebab bila ada jurang yg terlampau dalam akan jadilah perbalahan..sape yg teraniaya kang??hubungan kita jugak kan??

19. KUCUP TANGANNYA SEBELUM UCAPKAN SELAMAT TINGGAL



  • Tentu lebih romantis jika anda mencium tangan si dia sebelum berpisah. Selayang kucupan ringan di pipi atau di dahi juga boleh dihadiahkan.
  • Ngehh~~ yg ini mmg wajib la seblom blk..tgh gaduh ke..tgh baik ke..mesti salam..xbaik tau..tp xkiss kt pipi pon..kiss kat..kat..kat mne erk??Lupe!Hehe! =P

20. KERAP HUBUNGI SI DIA


  • Jika anda rindu padanya, luahkan! Jangan terlalu egois & menyimpan perasaan. Hubunginya..katakan anda merinduinya. Nyatakan betapa ketiadaannya membuat anda diamuk rindu & rasa kehilangan.
  • Aduhh~~ susahnye nk ckp rindu..nk jumpa..nk jumpa..nk jumpa..kalo x, xde la jiwa merusuh cenggini..hukk~~

Ok..arini Cik Mendezz cam bz sket..next tips mungkin petang2 karang kot bru post..tunggu~~ =)