Ahad, Julai 24, 2011

Wall Street Money Never Sleep..

****Peringatan/warning..ketika entry ini dipost..penulis a.k.a Cik Mendezz masih di dalam selimutnya & xmahu bangun..atau bahasa ringkasnya.. AUTOPUBLISH.. =P

Seawal Subuh pg semalam Cik Mendezz kene bangun..jd minah supir anto adinda Cik Mendezz ke LRT..then blk uma Cik Mendezz cepat2 tuko baju tido balik pastu kembali beradu..pheww~~ heaven..Lama dah x buruk perangai cam ni..bangun2 jek dh tengahari..Kalo dok umah mak ni lom kol 9 dh kene siram air..


"Elok la perangai anak dara nak bangun tengahari ye??"tu lah jerkah Mak bila Cik Mendezz dh tpinga2 bangun..ye la..dh tkujat kene siram air..mne x tpisat2 muka..hehe!Ok..dipendekkan citer..pas bangun tu Cik Mendezz cam x rajin selera nak makan..so xde mood la nk masak beria2..teringat mlm td Cik Mendezz ada wat sambal tumis ikan bilis utk makan dgn mee siput..mmg Cik Mendezz wat sambal tu lebih pon..alang2 dah ada sambal tumis tu..ape lagi..goreng jemput2 la..hehe..

Bila perut dh kenyang..tenaga pon dh ada..operasi mop uma pulak..Cik Mendezz igt2 pas kemas2 uma tu tido balik kot..tapi x jugak..tkebil2 mata ni sebab td dh tdo lama..So Cik Mendezz bukak la lappy..cucukkan external hard-drive & mula la usha2 muvi apa yg nk dilayan..dan akhirnya..ahah!!Cik Mendezz klik kt tajuk muvi "Wall Street Money Never Sleep"




Wahh..mmg menarik la citer ni..nyesal x tengok awal2..tp nak wat canner..dulu kan Cik Mendezz bz dgn hari2 keje..partime lagi..bila blk keje dh lesu..apa pon xbole..makanya pas rehat2 tu tdo aje la..muvi ni mengisahkan tentang perjuangan remisier2 otai di US yg berlainan syarikat dalam jatuh bangun saham..Ada syarikat yg jatuh..ada yg bertahan..ada yg terlibat dalam konspirasi dan macam2 lagi..pastu ada family bond issue..relationship..BEST!

Opppppppppppp...jangan pening..jangan pening..walaupon cerita ini lokasinya byk kt wall street tapi jalan ceritanya sgt jelas & mudah difahami..dan yang paling penting..apa yg Cik Mendezz nk kongsi kt sini adalah tentang bait2 kata/dialog Michael Doughlas di dalam filem ini yg amat menarik utk kita renung2kan..

Stop telling lies about me..
and I'll stop telling the truth about you..

I cannot make things right again..
but i can make things better..

Dont run when you loose..
Dont whine when it's hurts..

Every thief has some excuses..

U die ur way..
I’ll die mine.. {ouchh!!}


 It’s not about the money..
It’s about the game between people..
And it’s all this..
 

What is the definition of insanity??
It’s doing the same thing over and over and expecting the different result.. 




Menarik bukan??Nyesal xlayan kt panggung masa tayangan..ARRGGHHH!!Memang logik & ianya realiti kehidupan kita sehari2..cuma kita yg xperasan..atau mungkin xpeka..{emosi kembali stabil!!} =)

Ok..xmo membebel panjang2..sebab skrg dh kol 3am++..Cik Mendezz nk tdo dulu..Esok pagi2 entry ni akan autopost yeh??Nunite bloggers..mimpi indah.. 

2 ulasan:

mykhalis [Nak balas komen]berkata...

Khalis tengok lama dah citer ni.. tapi sakit ati masa ayah dia tipu..seriuss

Azura Mendezz [Nak balas komen]berkata...

@mykhalis Cik Mendezz pon geram tau!
kalo singgit dua kire ok la..
ini 100billion..ayarkk~~
tp xpe la..amik kejap je..wat modal..
untung dh trillion dia pulang balik kt dana projek tu kan??kan??
=D